Prelegenci

Marcin Benbenekbenbenek

Partner Royalton Partners

Marcin Benbenek pracuje w Royalton Partners Limited od 2008 roku. Przed Royalton Partners, pracował w mPunkt Polska, firma z portfela Royalton Partners w latach 2002-2010. Był jednym z dwóch kluczowych menedżerów firmy, zatrudniony jako wice prezes zarządu, dyrektorem pionu sprzedaży i marketingu.

Czytaj więcej

W latach 1999 i 2002, Marcin Benbenek pracował jako wice prezes zarządu Małopolskiej Giełdy Rolno-Towarowej w Rzeszowie. Od 1994 do 1999 roku, pracował dla KLM Cargo w Chicago i Warszawie jako dyrektor sprzedaży. W latach 1999 i 2012 pełnił funkcję członka i / lub wiceprzewodniczący rad nadzorczych sześciu polskich przedsiębiorstw : (JPRD-M Jarosław, S.A. Mera-Pnefal SA, Fabryka Wagonów Gniewczyna S.A., Port Lotniczy Jasionka S.A., PKO BP Inwestycje Sp z oo, KZL Bydgoszcz Sp. z o.o. Od 2010 roku Marcin Benbenek przewodniczy Radzie Nadzorczej EuroLOT S.A. Marcin Benbenek w ramach spółek portfelowych Royalton Partners zasiada w radach nadzorczych: City Parking Group SA, Kom-Eko. SA, Central Eurpopean Airport Services w Polsce i na Litwie, UAB Litcargus na Litwie i Vratislavia Holding w Luxemburgu. Marcin Benbenek posiada tytuł magistra prawa na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz MBA University of Central Lancashire, Preston. Studiował również zarządzanie na National-Louis University w Chicago.


Till Burgesburges_till_120x180px

Wiceprezes HarbourVest Partners

Till Burges dołączył do HarbourVest z filią w Londynie w 2006 roku jako współpracownik stowarzyszonej w podstawowej grupie partnerskiej i został wiceprezesem w 2010 roku. Till koncentruje się na badaniu, monitorowaniu i raportowaniu europejskich inwestycjach partnerskich.

Czytaj więcej

Przed dołączeniem do firmy, Till pracował przez sześć lat jako konsultant w Bain & Company w Wielkiej Brytanii i Niemczech, gdzie skupiał się na projektach obejmujących komercyjne due diligence, integrację spółek po ich połączeniu oraz wzrostu organicznego spółki. Till uzyskał dyplom z inżynierii przemysłowej na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Lubece, w Niemczech w 1999 roku oraz tytuł MBA z IESE, Universidad de Navarra w Barcelonie, Hiszpania w 2004 roku. Till pochodzi z Niemiec, mówi po niemiecku, francusku i hiszpańsku.


Piotr Bednarskipiotr bednarski

Dyrektor Departamentu Bankowości Korporacyjnej Polski Bank Przedsiębiorczości S.A.

Pan Piotr Bednarski jest dyrektorem w Departamencie Bankowości Korporacyjnej w Polskim Banku Przedsiębiorczości S.A. Z rynkiem finansowym związany jest od 1998 roku. Wcześniej pracował w Kredyt Banku, Raiffeisen Bank Polska, ING Lease oraz WestLB Bank Polska.

Czytaj więcej

gdzie zajmował się m.in.: nadzorowaniem i przygotowaniem projektów dotyczących finansowania przedsiębiorstw, w tym projektów infrastrukturalnych, zarządzaniem ryzykiem kredytowym przedsięwzięć inwestycyjnych, a także zarządzaniem jakością i efektywnością usług oraz przygotowywaniem produktów bankowych.

Pan Piotr Bednarski jest absolwentem wydziału Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych na Uniwersytecie Gdańskim oraz wydziału zarzadzania finansami brytyjskiej szkoły Huddersfield University Business School. Skończył także studia podyplomowe w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej (SWPS).

W trakcie swojej kariery Piotr Bednarski odbył staże w bankach grupy WestLB w Londynie i Dusseldorfie oraz KBC BV w Brukseli, uczestniczył w wielu szkoleniach i kursach z zakresu zarządzania ryzykiem kredytowym, prowadzenia projektów, zarządzania zasobami. W ramach Raiffeisen SixSigma Training ukończył kurs zarządzania jakością SixSigma Black Belt.

Piotr Bednarski zasiada w radzie nadzorczej firmy Aqua S.A.


Michał ChałaczkiewiczMichal.Chalaczkiewicz

Dyrektor Montagu Private Equity Europa Środkowo-Wschodnia

Michał Chałaczkiewicz dołączył do Montagu Private Equity w 2008r, a w 2010r został szefem warszawskiego biura Montagu. Wcześniej związany był z funduszem private equity Innova Capital w Warszawie, gdzie zajmował się inwestycjami w Europie Środkowej.

Czytaj więcej

Na przestrzeni zaledwie czterech lat zrealizował dwie transakcje w regionie CEE – Euromedic oraz największą transakcję wykupu lewarowanego w historii polskiego rynku – Emitel. Michał jest członkiem Rady Forum Obywatelskiego Rozwoju oraz Fundacji Lesława A. Pagi. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (z wyróżnieniem).


chmielewski_marcin_120x180pxMarcin Chmielewski

Prezes Zarządu KGHM Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A.

Absolwent Politechniki Opolskiej Wydziału Budownictwa Lądowego oraz podyplomowych studiów na Uniwersytecie Warszawskim, kierunku Bankowość i Finanse. Z sektorem finansowym związany jest od ponad 20 lat. Pracował m.in. w Banku Pekao S.A., a następnie był Dyrektorem Regionalnym w BNP Dresdner Bank Polska S.A. we Wrocławiu.

Czytaj więcej

Od 2004 do 2006 roku zajmował stanowisko Dyrektora Oddziału DZ Bank Polska S.A. we Wrocławiu, a przez kolejne dwa lata, był Dyrektorem Regionalnego Centrum Korporacyjnego w Banku BGŻ S.A., gdzie odpowiadał za bankowość korporacyjną w regionie Polski południowo – zachodniej. W 2008 roku został Dyrektorem Zarządzającym Wealth Management w polskim Oddziale Luksemburskiego Banku KBL European Private Bankers S.A., należącego do międzynarodowej Grupy finansowej KBC.

Jest również Członkiem Rady Nadzorczej spółki ATM Grupa S.A. oraz Przewodniczącym Rady Nadzorczej spółki INTERFERIE S.A.


gdanski_przemyslawPrzemysław Gdański

Wiceprezes Zarządu ds. Bankowości Korporacyjnej BRE Bank

Absolwent Handlu Zagranicznego na Uniwersytecie Gdańskim i rocznego programu w zakresie bankowości i finansów międzynarodowych w Loughborough University w Wielkiej Brytanii. Z bankowością korporacyjną związany jest od ponad 20 lat. W latach 1993–95 pracował w IBP Bank S.A. (którego jednym z akcjonariuszy był BRE Bank), następnie w ABN AMRO Bank w Polsce, w Rumunii i w centrali w Amsterdamie.

Czytaj więcej

W latach 2002-2006 był Dyrektorem Zarządzającym kierującym Obszarem Dużych Firm w Banku BPH S.A. Od maja do listopada 2006 roku – CEO i Dyrektor Generalny Calyon Bank Polska i Calyon Oddział w Polsce. W listopadzie 2006 powołany na stanowisko Wiceprezesa Zarządu Banku BPH, odpowiedzialnego za bankowość korporacyjną i finansowanie nieruchomości. Po fuzji Banku BPH z Bankiem Pekao S.A. – Wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za Pion Bankowości Korporacyjnej, Rynków i Bankowości Inwestycyjnej Pekao S.A. Od listopada 2008 roku Członek Zarządu BRE Banku.


hadijevRossen Hadjiev

Dyrektor Zarządzający PineBridge Investments (Central Europe)

Posiada tytuł MBA z IESE Business School (Hiszpania). Był również na wymianie studenckiej w ramach MBA w Tuck School of Business w Dartmouth College (NH, USA). Rossen Hadjiev dołączył do PineBridge Investments (Central Europe) w 2000 roku. Od tego czasu pracował przy projektach związanych z telekomunikacją, telewizją kablową, usługami finansowymi, przemysłem oraz usługami.

Czytaj więcej

Odegrał kluczową rolę w strukturyzacji, negocjowaniu i monitorowaniu kilku inwestycji w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym EasyPack, Work Service, JetFinance, Orange Romania i Orange Slovensko. Obecnie zasiada w Zarządzie Czerwonej Torebki, EasyPack, oraz Work Service, a w przeszłości w Radach Nadzorczych Promedica24 i Astral Telecom, wiodącego rumuńskiego operatora telewizji kablowej oraz JetFinance, czołowej bułgarskiej spółki consumer finance. Rossen ma ponad 15 lat doświadczenia w sektorze Private Equity oraz w zarządzaniu w Europie Środkowo-Wschodniej.


pawe jagus mayPaweł Jaguś

Prezes Zarządu Qumak

Paweł Jaguś posiada wyższe wykształcenie techniczne. Ukończył krakowską AGH. Jednakże jego prawdziwą pasją od samego początku pracy zawodowej jest zarządzanie. Po studiach rozpoczął pracę w przemyśle, w laboratorium elektronicznym, gdzie błyskawicznie z pozycji młodego specjalisty został liderem grupy badawczej realizującej projekty z zakresu energoelektroniki.

Czytaj więcej

Przez kilka kolejnych lat pracował w przemyśle, gdzie krok po kroku powiększał zakres i odpowiedzialność obszarów jakimi zarządzał. Odchodąc do firmy Qumak – niewielkiej wtedy firmy informatycznej – zostawiał dobrze zorganizowany pion utrzymania ruchu największej huty w Polsce. O skali zadania świadczy liczba – 700 techników i inżynierów, którymi przewodził. Firmę Qumak Paweł Jaguś standardowo poznawał od podstaw. Od pracy i organizowania działu technicznego firmy Qumak, poprzez stanowiska menedżerskie. Po kilkuletniej pracy jako wiceprezes krakowskiej firmy Qumak i wiceprezes warszawskiego Sekomu, po ich połączeniu w 2006 roku został prezesem zarządu. Firmy, która głownie dzięki dobrej i pełnej zaangażowania pracy zespołowej oraz nacisku na rozwój kompetencji pracowników rozwinęła się ze spółki lokalnej w jednego z trzech największych integratorów informatyczno technologicznych w Polsce. Zawodowo ulubionym tematem Pawła Jagusia jest zarządzanie poprzez wartości. Prywatnie czerpie najwięcej radości z życia rodzinnego oraz sportu – od zawsze nart i niedawno odkrytego golfa.


05.04.2012 Warszawa,  n/z  fot. Piotr Waniorek/zelaznastudio.plAdam Jarmicki

Investment Manager Penta Investments

Adam Jarmicki pracuje w Pencie od 2008 roku od początku powstania polskiego biura funduszu. Do tej pory był odpowiedzialny za zrealizowane transakcje w spółki Drumet oraz Żabka Polska. Inwestycja w Drumet, producenta stalowych drutów i lin z Włocławka, lidera polskiego rynku i istotnego gracza europejskiego.

Czytaj więcej

To przykład udanej restrukturyzacji wymagającej bardzo aktywnego zaangażowania i nadzoru nad działalnością operacyjną spółki oraz silnej współpracy w zarządem.Spółka została skutecznie zrewitalizowana pod względem kosztowym i przychodowym i w ciągu 2 lat sprzedana inwestorowi strategicznemu.

Żabka Polska, największa sieć sklepów typu convenience w Polsce (pod markami Żabka i Freshmarket), to jedna z najlepszych inwestycji Penty w Polsce oraz przykład skutecznie realizowanej strategii budowania i rozwoju zorganizowanej sieci detalicznej. Aktualnie Adam Jarmicki jest członkiem Rady Nadzorczej EM&F i współnadzoruje ten projekt w portfolio Penty. Poza doświadczeniami z branży detalicznej i przemysłu, Adam Jarmicki jest aktywnie zaangażowany w projekty z segmentu usług medycznych. Adam Jarmicki jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie gdzie studiował finanse i bankowość.


KrzysztofKonieckoKrzysztof Koniecko

Członek Rady Nadzorczej Dystrybucja Polska

Współzałożyciel spółki Dystrybucja Polska firmy działającej od 13 lat w sektorze usług pocztowych , doręczającej przesyłki adresowe oraz druki bezadresowe. Wcześniej związany z rynkiem dystrybucji prasy współzałożyciel Rolkon oraz Eurokiosk. Obecnie kontroluje spółkę z pozycji Rady Nadzorczej. Rozpoczynając działalność 13 lat temu, nasz cel stanowiło zdobycie pozycji lidera na rynku dystrybucji materiałów marketingowych.

Czytaj więcej


jacek.korpalaJacek Korpała

Partner Zarządzający ARX Equity Partners

Jacek Korpała jest związany z ARX Equity Partners (wcześniej prowadzącą działalność pod nazwą DBG Eastern Europe) od kwietnia 1998 roku. ARX posiada biura w Warszawie, Pradze, Budapeszcie i Bukareszcie i zarządza funduszami private equity inwestującymi w spółki średniej wielkości w Europie Środkowo-Wschodniej (www.arxequity.com). W sektorze medycznym ARX zainwestował w Polsce w spółkę Lexummedica (www.lexummedica.pl).

Czytaj więcej

Jacek Korpała jest partnerem zarządzającym odpowiedzialnym za inwestycje ARX w Polsce i Krajach Bałtyckich. Reprezentuje fundusze zarządzane przez ARX w radach nadzorczych spółek portfelowych.

Przed pracą w ARX Jacek Korpała był partnerem Arthur Andersen zarządzającym działem corporate finance w Polsce, a wcześniej m.in. dyrektorem w Ministerstwie Przekształceń Własnościowych odpowiedzialnym za prywatyzację kapitałową.

Jacek Korpała był przez kilka lat członkiem Rady European Venture Capital Association (www.evca.eu) reprezentującym Polskę, a wcześniej przez dwa lata wiceprezesem zarządu Polskiego Stowarzyszenia Inwestorów Kapitałowych (www.psik.org.pl).


piotr_kuszewskiPiotr Kuszewski

Doradca Prezesa Zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego

Piotr Kuszewski jest doradcą Prezesa Zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego. W przeszłości był dyrektorem zarządzającym nadzorującym Pion Inwestycji Infrastrukturalnych w BGK. Piotr Kuszewski jest również adiunktem w Katedrze Bankowości w Kolegium Zarządzania i Finansów SGH. Piotr Kuszewski jest menedżerem z doświadczeniem w obszarach finansów, ryzyka i inwestycji. W latach 2007-2010 był wiceprezesem i CFO PZU Życie SA.

Czytaj więcej

Odpowiadał za obszar finansów, zarządzanie ryzykiem finansowym i ubezpieczeniowym. Jako członek zarządu nadzorował również obszar administracji i logistyki w PZU Życie oraz rozwój produktów ubezpieczeniowych. Piotr Kuszewski w Grupie PZU był członkiem Rady Nadzorczej PZU Asset Management SA oraz rad nadzorczych spółek Grupy PZU na Litwie. Z ramienia PZU Życie w latach 2007-2010 był Przewodniczącym rady nadzorczej KFA Armatura SA. Piotr Kuszewski jest doktorem nauk ekonomicznych, absolwentem Northwestern University i Szkoły Głównej Handlowej.


dieter.lobnigDieter Lobnig

Dyrektor Zarządzający Departamentem Bankowości Inwestycyjnej i Finansowania Strukturalnego Bank PEKAO SA

Dieter obecnie kieruje Departamentem Bankowości Inwestycyjnej i Finansowania Strukturalnego, odpowiedzialnym za Leveraged Finance, Project Finance i finansowanie strukturalne dla korporacji, w Banku Pekao.

Czytaj więcej

Dieter ma ponad 15 letnie doświadczenie w pracy przy projektach finansowania strukturalnego w Europie Środkowo – Wschodniej. Przed objęciem w 2005 roku stanowiska Dyrektora Biura Finansowania Strukturalnego w Banku BPH pracował w Bank of Tokyo – Mitsubishi w Wiedniu i Londynie oraz w obszarze syndykacji kredytów korporacyjnych Banku Austria Creditanstalt w Wiedniu.
W ostatnim czasie był zaangażowany w większość flagowych projektów finansowania wykupów lewarowanych oraz był odpowiedzialny za doradztwo i organizację finansowania dla największych projektów w kraju, np.:HTL, Żabka Polska oraz Sita/Marguerite Miasto Poznań czy Elektrociepłownia Stalowa Wola.
Dieter jest absolwentem University of Business Administration and Economics w Wiedniu.


michal zmMichał Markowski

Główny ekonomista Ministerstwo Skarbu Państwa

Absolwent Politechniki Wrocławskiej, gdzie ukończył równolegle informatykę oraz zarządzanie finansami. W latach 2007-2010 odpowiedzialny w firmie InsERT za tworzenie oprogramowania finansowo-kadrowego dla małych i średnich firm. Z Ministerstwem Skarbu Państwa jest związany od maja 2012, gdzie doradzał Ministrowi m.in. przy projekcie konsolidacji sektora chemicznego oraz tworzył Program Inwestycje Polskie.

Czytaj więcej


marek_panfil_fotoDr Marek Panfil

Kierownik Zakładu Pomiaru Wartości Przedsiębiorstwa w SGH

Kierownik Zakładu Pomiaru Wartości Przedsiębiorstwa, kierownik (od 2005r, odbyło się XIII edycji, ponad 400 Słuchaczy) dwusemestralnych Podyplomowych Studiów SGH Metody wyceny spółki kapitałowej (pod patronatem GPW w Warszawie). Stypendysta w Stern Schoolf of Business w New York University (lipiec-grudzień 2012r.) oraz uczestnik International Faculty Program w IESE Business School w Barcelonie (2010r.).

Czytaj więcej

W latach 1997-2003 współpracował z firmą konsultingową PONT Corporation Sp z o.o., w której był odpowiedzialny za przygotowywanie biznesplanów, projektów inwestycyjnych i wycen przedsiębiorstw oraz wycen wartości niematerialnych i prawnych.
W okresie luty 2008 – kwiecień 2012 członek (Sekretarz, Wice-przewodniczący, Przewodniczący Komitetu Audytu) Rady Nadzorczej KGHM Polska Miedź SA. Wykładowca SGH oraz profesjonalnych ośrodków szkoleniowych z zakresu metod wyceny przedsiębiorstwa, analizy finansowej projektów inwestycyjnych, źródeł finansowania przedsiębiorstw (w tym private equity), przygotowywania i oceny biznesplanów. Autor kilkunastu opracowań tj. biznesplany, studia wykonalności, raporty wyceny przedsiębiorstw.

Najważniejsze publikacje:

  1. Współredaktor i współautor książki Dylematy wyceny przedsiębiorstwa, Poltext, Warszawa, maj/czerwiec 2013
  2. Współredaktor i współautor książki Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki, (Poltext, Warszawa, 2011) – angielska krótsza wersja Business valuation. A Basic Approach, Poltext, Warsaw, 2012 and chińska wersja (Anhui People’s Publishing House, 2013).
  3. Współredaktor i współautor książki Finansowanie rozwoju przedsiębiorstwa. Studia przypadków, Difin, Warszawa, 2011 – drugie wydanie
  4. Współredaktor i współautor książki Wycena biznesu w praktyce. Metody. Przykłady, Poltext, Warszawa, 2009
  5. Współredaktor i współautor książki Metody wyceny spółki. Perspektywa klienta i inwestora (Poltext, Warszawa, 2006).
  6. Autor książki Fundusze private equity. Wpływ na wartość spółki (Difin, Warszawa, 2005)


cezarypietrasikCezary Pietrasik

Principal Warburg Pincus

Cezary Pietrasik pracuje w londyńskim biurze Warburg Pincus, gdzie jest częścią ogólnoeuropejskiego zespołu sektorowego zajmującego się handlem detalicznym, dobrami konsumpcyjnymi i ochroną zdrowia. Ponadsektorowo w sposób szczególny zajmuje się Europą Środkowo-Wschodnią i jest odpowiedzialny za pozyskiwanie inwestycji w Polsce.

Czytaj więcej

Cezary Pietrasik koordynował m.in. inwestycję w INEA (operatora kablowego w Wielkopolsce), był zaangażowany w zakup udziałów w United Internet (niemieckim operatorze telekomunikacyjnym) oraz zakup Restauravia Group (hiszpańskiej sieci restauracji) przez Amrest. Przed dołączeniem do Warburg Pincus pracował jako Associate Director w warszawskim biurze funduszu Mid Europa Partners, gdzie był zaangażowany m.in. w inwestycję w Bite (bałtycki operator komórkowy). Przed 2006 członek zespołu fuzji i przejęć w JP Morgan w Londynie, gdzie doradzał przy transakcjach w sektorze telekomunikacji, mediów i technologii. Wcześniej krótko związany z biurem McKinsey w Warszawie.

Pan Pietrasik jest absolwentem London School of Economics i SGH.


michal.popiloekMichał Popiołek

Dyrektor Departamentu Finansowania Strukturalnego i Mezzanine BRE Bank

Przez ostatnie 17 lat Michał pracował w sektorze bankowości inwestycyjnej, z czego 13 lat w BRE Banku. Początkowo był odpowiedzialny za inwestycje kapitałowe. W 2006 roku zainicjował i rozwinął nowy obszar działalności BRE Banku – Mezzanine Finance. Od 2008 roku pracuje na obecnym stanowisku zarządzając portfelem finansowania strukturalnego o wartosci kilku miliardów złotych.

Czytaj więcej

Przed dołączeniem do BRE Banku, Michał pracował w firmach konsultingowych (corporate finance, systemy controllingowe) oraz w innych bankach (Bank Handlowy w Warszawie, Polski Bank Inwestycyjny). Brał udział w wielu transakcjach fuzji i przejęć zarówno od strony doradczej jak i organizacji finansowania. Michał był członkiem Rad Nadzorczych wielu firm (Xtrade S.A., BPT Telbank S.A., Mennica S.A., eCard S.A., BRE Agent Transferowy). Obecnie jest członkiem Rad Nadzorczych Grupy Vectra oraz BBI Capital NFI. Uzyskał tytuł magistra finansów i bankowości w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz ukończył Advanced Management Program w IESE Business School w Barcelonie.


szwarc_michal_120x180pxMichał Szwarc

Dyrektor Zarządzający JP Morgan

Michał Szwarc posiada ponad 18-letnie doświadczenie w sektorze bankowości inwestycyjnej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Jest ekspertem w dziedzinie fuzji i przejęć, rynków kapitałowych, rynków długu oraz w zakresie doradztwa strategicznego. Michał Szwarc jest szefem bankowości inwestycyjnej J.P. Morgan w Polsce od września 2011 roku, wcześniej związany był z Credit Suisse gdzie od 2006 roku także pełnił funkcje szefa działalności w zakresie bankowości inwestycyjnej w Polsce.

Czytaj więcej

Wykształcenie ekonomiczne zdobył na Uniwersytecie Warszawskim oraz Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku. Doradzał przy szeregu transakcji na rynku polskim i międzynarodowym, w tym w szczególności przy:

  • połączeniu Grupy Azoty z Zakładami Azotowymi w Puławach skutkujące powstaniem jednej z największych grup chemicznych w Europie (2012)
  • pierwszej ofercie publicznej akcji Alior Banku o wartości 663 mln USD będącej największą tego typu transakcją przeprowadzoną przez spółkę prywatną na GPW (2012)
  • pierwszej publicznej ofercie akcji ZE PAK (2012)
  • emisji dolarowych obligacji PKO BP o wartości 1 mld USD (2012).
  • sprzedaży akcji w PKO BP o wartości 3.1 mld PLN przez Ministerstwo Skarbu Państwa (2012)
  • próbie sprzedaży większościowego pakietu Enea przez Ministerstwa Skarbu Państwa (2011).
  • sprzedaży akcji w Tauron o wartości 1.3 mld PLN Doradztwo na rzecz Ministerstwa Skarbu Państwa przy (2011)
  • pierwszej publicznej ofercie akcji PZU SA o wartości 8.1 mld PLN (2010) sprzedaży akcji w PGE o wartości 4.0 mld PLN przez Ministerstwo Skarbu Państwa (2010)
  • sprzedaży akcji ENEA o wartości 385 mln USD (2010)
  • nabyciu akcji Ruch SA o wartości 620 mln PLN przez Eton Park (2010)
  • wezwaniu do sprzedaży 100 % akcji HTL Strefa przez funduszu EQT: 240 mln EUR (2009)
  • zakupie 9.1% udziałów w Polkomtelu o wartości 397 mln EUR przez KGHM i PGE (2008)
  • przy wezwaniu do sprzedaży akcji Provimi oraz akcji Rolimpex SA: 1 245 mln EUR przez fundusz Permira (2007)
  • sprzedaży ich 100% udziałów w Polcard za 325 mln USD przez GTech i Innova Capital przy (2007)
  • emisji akcji Getin o wartości 1.2 mld PLN (2006).
  • nabyciu 33% udziałów w Netii przez Novator – 185 mln USD (2006)
  • pierwszej publicznej ofercie akcji PKO BP w wartości 7.6 mld PLN (2004).


pogonowskiJacek Pogonowski

Partner Value4Capital

Przed utworzeniem Value4Capital, spółki zarządzającej funduszami private equity, Jacek Pogonowski był partnerem w Amundi Private Equity Funds, kierując warszawskim biurem. Wcześniej Jacek pracował w firmie Baring Corilius Private Equity (poprzednio Baring Private Equity Partners) i był odpowiedzialny za polską część portfela funduszu BCEF, pełniąc aktywną rolę w spółkach funduszu, m.in. w spółce notowanej na GPW.

Czytaj więcej

Przed przejściem do Baring w 1998r. Jacek był członkiem Zarządu w Erste Investments, gdzie stał na czele departamentu “fuzji i przejęć”. Jego zespół koncentrował sie na transakcjach w segmencie tzw. “średnich spółek”, specjalizując się w projektach niepublicznej emisji akcji przedsiebiorstw. Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywał w latach 1991 – 1995 w firmie Arthur Andersen na stanowisku audytora, a potem specjalizując się w doradztwie corporate finance.


witold_radwanskiWitold Radwański

Partner Zarządzający Krokus Private Equity

Krokus PE w ciągu ostatnich 18 lat zarządzał czterema funduszami oferującymi kapitał na rozwój oraz finansującymi wykupy na rynku polskim w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw. Wcześniejsze doświadczenia zawodowe Witold Radwański zdobywał w Ministerstwie Finansów, Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju, Chase i Allied Irish Banks. Witold Radwański jest absolwentem John Hopkins University.

Czytaj więcej


siudakPiotr Siudak

Prezes Zarządu Inex System

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego (Handel międzynarodowy) i Politechniki Poznańskiej (Konstrukcje budowlane) oraz studium zarządzania Canadian Management Institute pod patronatem Harvard Business School. Doświadczenie międzynarodowe w zarządzaniu firmami z branży materiałów budowlanych, wyposażenia wnętrz, IT oraz materiałów marketingowych POS.

Czytaj więcej

Zarządzał dużymi zespołami sprzedaży i marketingu w organizacjach międzynarodowych, był prezesem zarządu spółek na Litwie, w Niemczech i w Polsce. Ekspert z zakresu nowoczesnych strategii rynkowych oraz organizacji produkcji. Doskonale porusza się w środowisku międzynarodowym, włada 6 językami. Podczas współpracy z Riverside Fund w MK Zary otrzymał roczną nagrodę funduszu za najlepszą restrukturyzację 2011 spośród 70 spółek z portfolio funduszu. Obecnie prowadzi własną firmę branży meblowej/pos produkującą meble sklepowe i ekspozycje produktów sprzedawane w całej Europie.


Ludwik_sobolewskifoto_120x180dr Ludwik Sobolewski

Prezes Giełdy Papierów Wartościowych w latach 2006-2013

Absolwent studiów prawniczych na Uniwersytecie Jagiellońskim i Universite Pantheon-Assass (Paris II). Radca prawny. Doświadczenie zawodowe zdobywał w pracy na Uniwersytecie Jagiellońskim, a następnie, w latach 1992-93 w Urzędzie Rady Ministrów, jako dyrektor jednego z departamentów.

Czytaj więcej

Od 1994 r. związany z instytucjami polskiego rynku kapitałowego, najpierw jako doradca Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW), a potem, w latach 1994-2006 wiceprezes Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych SA (KDPW). W latach 2006-2013 Prezes Zarządu GPW.

 Współautor i uczestnik realizacji takich projektów, jak rynek obligacji Catalyst, rynek akcji NewConnect, wprowadzenie GPW na giełdę i strategii regionalnego rozwoju polskiego rynku kapitałowego. Do roku 2013 Przewodniczący i członek rad nadzorczych Towarowej Giełdy Energii SA, BondSpot SA, KDPW SA. Od roku 2013 członek Rady Nadzorczej spółki giełdowej ZE PAK. Dwukrotnie odznaczony Krzyżem Odrodzenia Polski (Polonia Restituta) za zasługi w budowie rynku kapitałowego w Polsce i medalem Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO) za dokonania w dziedzinie innowacyjności w gospodarce. Autor licznych publikacji na temat rynków kapitałowych.


marek sawickiMarek Sawicki

Partner, Departament Transakcji i Prawa Spółek CMS Cameron McKenna

Marek Sawicki reprezentuje fundusze private equity, inwestorów branżowych, instytucje finansowe we wszystkich kwestiach transakcyjnych i korporacyjnych dotyczących fuzji i przejęć, w tym także finansowaniu transakcji.

Czytaj więcej

W ostatnim czasie doradzał przy przejęciach wiodących sieci handlowych w Polsce, nabyciu największej w regionie firmy zajmującej się hostingiem serwisów internetowych i systemów kont poczty elektronicznej, przejęciach spółek farmaceutycznych, sprzedaży polskiej spółki portfelowej przez globalny fundusz private equity oraz sprzedaży spółek operatorów farm wiatrowych.


g_stabinski_fullGrzegorz Stabiński

Partner Bastion Group

Przed dołączeniem do Bastion Group w 2010 roku pracował jako Dyrektor w Bank of America Merrill Lynch, gdzie odpowiadał za działalność w obszarze bankowości inwestycyjnej w Polsce i Europie Środkowo – Wschodniej.

Czytaj więcej

Wcześniej, przez ponad 7 lat, pracował w UniCredit CA IB, ostatnio jako Dyrektor Wykonawczy działu doradztwa finansowego w Warszawie. Posiada rozległe doświadczenie w transakcjach fuzji i przejęć oraz w projektach pozyskiwania finansowania: dłużnego, private equity i z rynków kapitałowych. Jest magistrem finansów międzynarodowych Uniwersytetu w Amsterdamie i posiada dyplom magistra Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada Certyfikat Doradcy w Alternatywnym Systemie Obrotu wydany przez GPW. Włada biegle językiem angielskim.


Lucyna_StanczakLucyna Stańczak

Dyrektor Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju w Polsce

Pracuje w Banku od 11 lat. Poprzednio odpowiedzialna za projekty w sektrorze energetycznym i infrastrukturalnym. Zanim dolaczyla do EBOiR, pracowała w ABN AMRO Bank w Polsce (Vice President, Structured Finance) oraz w Credit Lyonnaise (Corporate Finance). Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz College of Europe w Brugges.

Czytaj więcej


filip.szubertFilip Szubert

Dyrektor Inwestycyjny Penta Investments

Filip Szubert jest Dyrektorem Inwestycyjnym w warszawskim biurze Penta Investments. Do jego kluczowych kompetencji należy zarządzanie bieżącymi projektami Penty w Polsce oraz analizowanie nowych możliwości inwestycyjnych na polskim rynku. Filip Szubert nadzoruje inwestycję Penty w Grupę Iglotex, działającą w branży produkcji i dystrybucji artykułów mrożonych oraz inwestycję Penty w NFI EMF Group.

Czytaj więcej

Filip Szubert jest związany z Penta Investments od 2008 roku. Jako menedżer inwestycyjny odpowiadał za akwizycję Iglokraku – jednego z głównych producentów i dystrybutorów mrożonek w Polsce – oraz połączenie tej spółki z Iglotexem. W ramach powstałej w ten sposób Grupy Iglotex Penta wspiera dalszą konsolidację rynku w Polsce. Przed dołączeniem do zespołu Penty, pracował w warszawskim biurze firmy doradczej McKinsey & Company jako menedżer projektów. Filip Szubert ukończył Politechnikę Warszawską na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Kellogg School of Management, gdzie uzyskał tytuł MBA. Posiada również tytuł Chartered Financial Analyst (CFA).


WKB_Andrzej_Wiercinski_partner_zarzadzajacyAndrzej Wierciński

Współzałożyciel i partner zarządzający WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr

W ramach Kancelarii nadzoruje i czynnie uczestniczy w pracach zespołu M&A oraz prowadzi praktykę prawa upadłościowego i restrukturyzacji. Doradza także klientom w zakresie pomocy publicznej.

Czytaj więcej

Doradzał w wielu projektach prywatyzacyjnych oraz transakcjach w sektorze prywatnym od 1990 roku. Reprezentował inwestorów branżowych jak i finansowych. Pomagał zakładać i rozwijać przedsięwzięcia na terenie Polski. Doradzał przedsiębiorstwom w projektach restrukturyzacyjnych. Doradzał bankom i instytucjom finansowym w zakresie finansowania inwestycji.


przemyslaw.voanuPrzemysław Vonau

Dyrektor Roland Berger Strategy Consultants.

Przemysław Vonau, 1 września 2011 roku objął stanowisko Dyrektora w Roland Berger Strategy Consultants. Odpowiedzialny za sektory Chemicals & Oils, Automotive oraz przemysł ciężki i przetwórczy. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym dla firm z sektora petrochemicznego, energetycznego oraz spółek wydobywczych.

Czytaj więcej

Zakres realizowanych przez niego projektów obejmuje strategie korporacyjne i operacyjne, restrukturyzację, strategie wejścia na nowe rynki, strategie zakupowe i wdrażanie nowych organizacji obszarów sprzedaży.

Od blisko 20 lat związany jest z branżą doradztwa strategicznego i operacyjnego. Wcześniej pracował m.in. w AT Kearney, Accenture oraz McKinsey. Ukończył SGH na wydziale Handel Zagraniczny, jest absolwentem studiów MBA na uczelni INSEAD we Francji.


wikilinskiMichał Wikliński

CFO City Parking Group

Prezes CPG S.A. od 2004 roku, CFO City Parking Group (CPG S.A. oraz CPG s.r.o.) od 2011 roku. Prawnik , specjalista w zakresie zamówień publicznych oraz zagadnień związanych z drogami publicznymi.

Czytaj więcej

Absolwent wydziału Prawa UMK w Toruniu oraz studiów podyplomowych w zakresie zamówień publicznych. Prelegent wielu konferencji dotyczących zagadnień stref płatnego parkowania jak również dróg publicznych.