Rada Programowa

PEMarcin Benbenek

Partner Royalton Partners

Marcin Benbenek pracuje w Royalton Partners Limited od 2008 roku. Przed Royalton Partners, pracował w mPunkt Polska, firma z portfela Royalton Partners w latach 2002-2010. Był jednym z dwóch kluczowych menedżerów firmy, zatrudniony jako wice prezes zarządu, dyrektorem pionu sprzedaży i marketingu.

W latach 1999 i 2002, Marcin Benbenek pracował jako wice prezes zarządu Małopolskiej Giełdy Rolno-Towarowej w Rzeszowie. Od 1994 do 1999 roku, pracował dla KLM Cargo w Chicago i Warszawie jako dyrektor sprzedaży. W latach 1999 i 2012 pełnił funkcję członka i / lub wiceprzewodniczący rad nadzorczych sześciu polskich przedsiębiorstw : (JPRD-M Jarosław, S.A. Mera-Pnefal SA, Fabryka Wagonów Gniewczyna S.A., Port Lotniczy Jasionka S.A., PKO BP Inwestycje Sp z oo, KZL Bydgoszcz Sp. z o.o. Od 2010 roku Marcin Benbenek przewodniczy Radzie Nadzorczej EuroLOT S.A. Marcin Benbenek w ramach spółek portfelowych Royalton Partners zasiada w radach nadzorczych: City Parking Group SA, Kom-Eko. SA, Central Eurpopean Airport Services w Polsce i na Litwie, UAB Litcargus na Litwie i Vratislavia Holding w Luxemburgu. Marcin Benbenek posiada tytuł magistra prawa na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz MBA University of Central Lancashire, Preston. Studiował również zarządzanie na National-Louis University w Chicago.


Michal.ChalaczkiewiczMichał Chałaczkiewicz

Dyrektor, Montagu Private Equity

Dołączył do Montagu Private Equity w 2008 r. Wcześniej był zatrudniony w funduszu private equity Innova Capital w Warszawie. Kierował zespołem transakcyjnym Montagu, który we wrześniu 2008 r. sfinalizował pierwszą środkowoeuropejską inwestycję Montagu – wykup lewarowany spółki Euromedic oraz pierwszą inwestycję Montagu w Polsce – wykup lewarowany spółki Emitel. Michał jest absolwentem SGH (z wyróżnieniem).


dojnowMarek Dojnow

Prezes Zarządu, Partner Zarządzający, FIDEA

Do momentu założenia firmy FIDEA, Marek Dojnow pełnił funkcje dyrektora zarządzającego i prezesa zarządu ABN AMRO Corporate Finance w Polsce, uczestnicząc we wszystkich transakcjach prowadzonych przez ABN AMRO Corporate Finance w Polsce od 1999 roku.

Przed rozpoczęciem pracy w ABN AMRO Corporate Finance, Marek pełnił funkcję dyrektora departamentu Rynku Pierwotnego Dłużnych Papierów Wartościowych w ABN AMRO Bank (Polska) S.A. Marek rozpoczął pracę w ABN AMRO w 1995 roku i był zaangażowany w liczne transakcje krajowe i zagraniczne na rynku pierwotnym dłużnych papierów wartościowych oraz w strategiczne transakcje Banku w Polsce.

Przed rozpoczęciem pracy w ABN AMRO, Marek pracował przez prawie 3 lata w warszawskim i londyńskim biurze międzynarodowej kancelarii prawnej Clifford Chance, gdzie specjalizował się w transakcjach bankowych i rynku kapitałowego. Między 1992 a 1993 rokiem Marek pracował jako Asystent Ministra Szefa Urzędu Rady Ministrów.

Marek ukończył wydział prawa na Uniwersytecie Warszawskim. Podczas studiów Marek uczestniczył w programach z zakresu prawa na Uniwersytecie Le Mans oraz Strasburgu we Francji. Marek biegle posługuje się językiem angielskim i francuskim.


GESSELdr Beata Gessel-Kalinowska vel Kalisz

Wspólnik zarządzający, radca prawny

Ekspert w dziedzinie w dziedzinie M&A, private equity, arbitrażu i prawa handlowego. W styczniu 1993 roku założyła własną kancelarię Beata Gessel – Radca Prawny, obecnie Kancelaria GESSEL.

Od 2011 roku Prezes Sądu Arbitrażowego Lewiatan przy Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan. W latach 2005-2011 Wiceprezes Sądu Arbitrażowego Lewiatan i koordynatorka programu „Promocja polubownych metod rozwiązywania konfliktów gospodarczych”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Socjalnego.

Wykształcenie

Doktor nauk prawnych, radca prawny. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (1989). Tytuł doktora nauk prawnych uzyskała na Uniwersytecie Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Warszawie w roku 2009; temat rozprawy: „Charakter prawny oświadczeń i zapewnień w umowie sprzedaży udziałów w spółce z o.o. (w świetle zasady swobody umów)” [wydane przez Wolters Kluwer in 2010].

Doświadczenie w dziedzinie M&A

Beata Gessel posiada rozległą wiedzę oraz doświadczenie w dziedzinie fuzji i przejęć. Lata praktyki uczyniły z niej eksperta z imponującym dorobkiem. Od początku swej kariery (1989) Beata Gessel doradzała w ponad 200 transakcjach M&A, zarówno inwestorom kapitałowym (PE/ VC Funds) jak i strategicznym.

Wielokrotnie wskazywana w rankingach krajowych oraz zagranicznych, jako lider w transakcjach M&A i PE/VC, m.in. przez: dziennik „Rzeczpospolita”, Practical Law Company, Chambers & Partners, Legal 500. Od 2007 roku ranking kancelarii prawniczych „Rzeczpospolita” wskazuje Beatę Gessel w czołówce prawników specjalizujących się w M&A/prywatyzacji/restrukturyzacji. Również Chambers & Partners rekomenduje ją jako lidera w PE. „Beata Gessel jest kimś w rodzaju osobowości private equity w polskich kręgach prawnych, z imponującym dorobkiem w tym sektorze” (Chambers Europe. Europe’s Leading Lawyers for Business” 2008). Laureatka konkursu Profesjonaliści Forbesa 2012 w kategorii radca prawny, kwiecień 2012.

Doświadczenie arbitrażowe

Od 1995 roku arbitraż stał się jednym z istotnych elementów kariery zawodowej Beaty Gessel. Do tej pory wzięła udział w około 70 postępowaniach arbitrażowych, krajowych oraz międzynarodowych (prowadzonych m.in. wg reguł ICC, UNCITRAL oraz innych ad hoc, Lewiatan, KIG) z zakresu fuzji i przejęć, prawa budowlanego (m.in. wg regulacji FIDIC) i kontraktów handlowych. Jej doświadczenie w tej dziedzinie zostało uhonorowane przyznaniem prestiżowego tytułu członka Królewskiego Instytutu Arbitrażowego w Londynie (Fellow of the Chartered Institute of Arbitrators, FCIArb).

Doświadczenie akademickie

Beata Gessel prowadzi gościnnie wykłady z zakresu fuzji i przejęć, a także arbitrażu międzynarodowego na Uniwersytecie Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Warszawie.

Wpisana na listę arbitrów:
• Sąd Arbitrażowy Lewiatan, Warszawa
• Singapore International Arbitration Centre (SIAC), Singapur
• Vienna International Arbitral Centre (VIAC), Wiedeń, Austria
• Sąd Międzynarodowego Arbitrażu Handlowego przy Izbie Handlu i Przemysłu, Bukareszt, Rumunia
• Sąd Arbitrażowy przy Izbie Energetyki Przemysłowej i Odbiorców Energii (IEPiOE), Warszawa, Polska
• Kuala Lumpur Regional Centre for Arbitration (KLRCA)


lobnigDieter Lobnig

Dyrektor Zarządzający, Szef Departamentu Finansowania Strukturyzowanego i Nieruchomości Komercyjnych, Banku Pekao, Polski Czlonek Grupy UniCredit

Dieter ma ponad 15-letnie doświadczenie w zarządzaniu i prowadzeniu projektów w sferze Finansowania Strukturalnego i Doradztwa w Europie Środkowej i Wschodniej.

Przed rozpoczęciem pracy w Banku BPH jako Dyrektor Departamentu Finansowania Strukturalnego w Warszawie w 2005 roku, pracował w Bank of Tokyo-Mitsubishi, zarówno w Londynie, jak i Wiedniu, a także w konsorcjach korporacyjnych w Banku Austria Creditanstalt w Wiedniu.

Obecnie przewodniczy departamentowi, który jest odpowiedzialny za finansowanie strukturalne, projekty finansowe, Corporate Finance i nieruchomości komercyjne w Banku Pekao.


Julia Sheveloff JBStudioMonika Morali – Efinowicz

Dyrektor Zarządzający, Advent International

Monika Morali-Efinowicz jest Dyrektorem Zarządzającym biura Advent International w Polsce, gdzie kieruje zespołem warszawskim oraz nadzoruje działalność Adventu na rynku polskim. W trakcie swojej dziewięcioletniej pracy w Advent była zaangażowana w szereg transakcji w Polsce i regionie, z których sześć (Kamax/Axtone, Keystone Bahntechnik, KAI, WSiP, American Heart of Poland, EKO Holding) zostało pomyślnie zamkniętych.

Przeprowadziła również wyjście Adventu z inwestycji w firmę Axtone, a transakcja ta została uznana przez EVCJ Europejskim Wyjściem Roku 2008. Zasiada też w radach nadzorczych spółek portfelowych Adventu: American Heart of Poland, EKO Holding, WSiP oraz Ultimo. Ponadto jest członkiem ACEE Investment Advisory Committee. Od lat jest też członkiem zarządu Polskiego Stowarzyszenia Inwestorów Kapitałowych

Monika posiada ponad 16 lat doświadczenia w dziedzinie private equity oraz corporate finance. Zanim dołączyła do Advent International w 2005 roku, pracowała na stanowisku Principal w Apax Partners w Monachium, gdzie zajmowała się transakcjami wykupów, głównie na europejskim rynku mediów. Swoją karierę zawodową rozpoczęła w 1997 roku w zespole corporate finance banku Berenberg w Hamburgu.

Monika ukończyła z wyróżnieniem studia MBA na INSEAD oraz studia magisterskie o kierunku Handel Międzynarodowy na Wydziale Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.


popiolekMichał Popiołek

Dyrektor Departamentu Finansowania Strukturalnego i Mezzanine w mBanku SA (dawniej BRE Banku SA), Commerzbank Group.

Przez ostatnie 18 lat Michał pracował w sektorze bankowości inwestycyjnej, z czego 15 lat w mBanku. Początkowo był odpowiedzialny za inwestycje kapitałowe. W 2006 roku zainicjował i rozwinął nowy obszar działalności mBanku – Mezzanine Finance. Od 2008 roku pracuje na obecnym stanowisku zarządzając portfelem finansowania strukturalnego o wartosci kilku miliardów złotych.

Przed dołączeniem do mBanku, Michał pracował w firmach konsultingowych (corporate finance, systemy controllingowe) oraz w innych bankach (Bank Handlowy w Warszawie, Polski Bank Inwestycyjny). Brał udział w wielu transakcjach fuzji i przejęć zarówno od strony doradczej jak i organizacji finansowania.

Michał był członkiem Rad Nadzorczych wielu firm (Xtrade S.A., BPT Telbank S.A., Mennica S.A., eCard S.A., BRE Agent Transferowy). Obecnie jest członkiem Rad Nadzorczych Grupy Vectra, PKM DUDA S.A. oraz mBank Hipoteczny S.A. Uzyskał tytuł magistra finansów i bankowości w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz ukończył Advanced Management Program w IESE Business School w Barcelonie.


pogonowskiJacek Pogonowski

Partner Value4Capital

Przed utworzeniem Value4Capital, spółki zarządzającej funduszami private equity, Jacek Pogonowski był partnerem w Amundi Private Equity Funds, kierując warszawskim biurem. Wcześniej Jacek pracował w firmie Baring Corilius Private Equity (poprzednio Baring Private Equity Partners) i był odpowiedzialny za polską część portfela funduszu BCEF, pełniąc aktywną rolę w spółkach funduszu, m.in. w spółce notowanej na GPW.

Przed przejściem do Baring w 1998r. Jacek był członkiem Zarządu w Erste Investments, gdzie stał na czele departamentu “fuzji i przejęć”. Jego zespół koncentrował sie na transakcjach w segmencie tzw. “średnich spółek”, specjalizując się w projektach niepublicznej emisji akcji przedsiebiorstw. Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywał w latach 1991 – 1995 w firmie Arthur Andersen na stanowisku audytora, a potem specjalizując się w doradztwie corporate finance.


Dariusz_proDariusz Prończuk

Partner Zarządzający Enterprise Investors

Dariusz Prończuk jest Partnerem Zarządzającym w Enterprise Investors (EI) oraz członkiem organów nadzorczych kilku spółek z portfela inwestycyjnego firmy. Ma ponad 26-letnie doświadczenie w branży private equity i corporate finance w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Rozpoczął pracę w Enterprise Investors w roku 1993. Zrealizował ponad 20 inwestycji, głównie w branżach: usług finansowych, IT, materiałów budowlanych i FMCG w tym w takie spółki jak Lukas, Comp Rzeszów (obecne Asseco Poland), Comp, Magellan, Kruk oraz AVG Technologies.


witold_radwanskiWitold Radwański

Partner Zarządzający Krokus Private Equity

Krokus PE w ciągu ostatnich 18 lat zarządzał czterema funduszami oferującymi kapitał na rozwój oraz finansującymi wykupy na rynku polskim w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw. Wcześniejsze doświadczenia zawodowe Witold Radwański zdobywał w Ministerstwie Finansów, Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju, Chase i Allied Irish Banks. Witold Radwański jest absolwentem John Hopkins University.


khaiKhai Tan

Partner, Bridgepoint Capital

Khai Tan dołączył do Bridgepoint w 2007 roku jako Partner w warszawskim biurze firmy, odpowiedzialny za inwestycje w Europie Środkowej i Wschodniej. Przed rozpoczęciem pracy w Bridgepoint, Khai Tan kierował operacjami Advent International w Polsce.

Pełnił również funkcję CFO w regionie Europy Środkowej w Eastbridge Group, działającej w obszarze retailu i sprzedaży hurtowej dóbr konsumenckich. Między rokiem 1987 a 1998 pracował dla ING Banku w Brazylii, w Polsce oraz na Filipinach. Khai Tan jest absolwentem studiów MBA w holenderskim Nijenrode University. Zasiada w radach CTL Logistics, Dr Gerard oraz PIR S.A.