Prelegenci

bartosAndrzej Bartos

Partner Zarządzający Innova Capital

Pan Andrzej Bartos dołączył do Innova w 2004 roku. Jako jeden z trzech Partnerów Zarządzających i członek Komitetu Inwestycyjnego, Andrzej Bartos jest współodpowiedzialny za zarządzanie firmą. Kluczowe obszary zainteresowań Pana Bartosa to Nowe Inwestycje oraz Produkcja dla Biznesu.

Czytaj więcej


Andrzej Bartos poprowadził inwestycje w DONAKO, Grupa ACE (uznane za Deal of the Year 2007 w Emerging Europe Real Deals/EVCA), Libet oraz EnergoBit, gdzie zasiada w zarządach. Jest również członkiem zarządu w Marmite. Pan Bartos zasiada w zarządzie Polskiego Stowarzyszenia Inwestorów Kapitałowych.

Pan Andrzej Bartos zanim dołączył do Innova Capital, przez trzy lata był Dyrektorem w Dresdner Kleinwort Capital (obecnie Allianz Specialised Investments), gdzie był odpowiedzialny za polskie operacje firmy. Wcześniej pracował w BRE Bank Securities w Warszawie, gdzie pełnił funkcję Wiceprezesa.

Pan Bartos posiada tytuł magistra Finansów i Bankowości, uzyskany w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz ukończył liczne szkolenia dla managerów, miedzy innymi szkolenie INSEAD z zakresu Corporate Financial Strategies in Global Markets oraz Harvard Business School.


benbenekMarcin Benbenek

Partner Royalton Partners

Marcin Benbenek pracuje w Royalton Partners Limited od 2008 roku. Przed Royalton Partners, pracował w mPunkt Polska, firma z portfela Royalton Partners w latach 2002-2010. Był jednym z dwóch kluczowych menedżerów firmy, zatrudniony jako wice prezes zarządu, dyrektorem pionu sprzedaży i marketingu.

Czytaj więcej


W latach 1999 i 2002, Marcin Benbenek pracował jako wice prezes zarządu Małopolskiej Giełdy Rolno-Towarowej w Rzeszowie. Od 1994 do 1999 roku, pracował dla KLM Cargo w Chicago i Warszawie jako dyrektor sprzedaży. W latach 1999 i 2012 pełnił funkcję członka i / lub wiceprzewodniczący rad nadzorczych sześciu polskich przedsiębiorstw : (JPRD-M Jarosław, S.A. Mera-Pnefal SA, Fabryka Wagonów Gniewczyna S.A., Port Lotniczy Jasionka S.A., PKO BP Inwestycje Sp z oo, KZL Bydgoszcz Sp. z o.o. Od 2010 roku Marcin Benbenek przewodniczy Radzie Nadzorczej EuroLOT S.A. Marcin Benbenek w ramach spółek portfelowych Royalton Partners zasiada w radach nadzorczych: City Parking Group SA, Kom-Eko. SA, Central Eurpopean Airport Services w Polsce i na Litwie, UAB Litcargus na Litwie i Vratislavia Holding w Luxemburgu. Marcin Benbenek posiada tytuł magistra prawa na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz MBA University of Central Lancashire, Preston. Studiował również zarządzanie na National-Louis University w Chicago.

branskiMichał Brański

Członek Zarządu Grupy Wirtualna Polska

Michał Brański, Członek Zarządu Grupy Wirtualna Polska, odpowiedzialny za strategię oraz rozwój głównych marek, portali i serwisów Grupy WP.

 

Czytaj więcej


Laureat Webstara w kategorii „Człowiek Roku Polskiego Internetu” [2006] i Nagrody Przedsiębiorca Roku [2004] w kategorii Nowy Biznes konkursu Ernst & Young. Zainteresowania: literatura XX wieku i współczesna, teoria mediów, socjologia. Gra namiętnie i z powodzeniem w squasha. Żonaty, dwoje dzieci.

dmitrukBartłomiej Dmitruk

Zastępca Dyrektora Generalnego Oddziału, Departament Bankowości Inwestycyjnej i Korporacyjnej, Espirito Santo Investment Bank, Oddział w Warszawie

W Espirito Santo Investment Bank odpowiada za rozwój relacji z partnerami biznesowymi w zakresie bankowości inwestycyjnej i korporacyjnej. W pracy koncentruje się nawiązaniu długoterminowych relacji z klientami oraz identyfikowaniu potencjalnych projektów dla poszczególnych obszarów produktowych Banku.

Czytaj więcej


Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w krajowych i zagranicznych instytucjach finansowych i firmach doradczych. W Polsce pracował dla Deloitte w dziale audytu a następnie w dziale doradztwa w zakresie zarządzania ryzykiem rynkowym. Karierę w bankowości rozpoczął w 2004 roku pracując w Banku Handlowym w Warszawie jako szef działu instrumentów pochodnych w Pionie Skarbu. W latach 2007-2010 pracował w londyńskich siedzibach Citigroup i HSBC specjalizując się między innymi w doradztwie z zakresu zarządzania ryzykiem rynkowym, strukturyzowaniu oraz dystrybucji instrumentów pochodnych oraz produktów dłużnych dla sektora publicznego, przedsiębiorstw i klientów instytucjonalnych w regionie CEEMEA. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej oraz członkiem stowarzyszenia ACCA.

Obszary ekspertyzy:
• Bankowość inwestycyjna i korporacyjna
• Rynki finansowe i zarządzanie ryzykiem rynkowym
• Instrumenty dłużne i derywaty
• Finansowanie strukturyzowane i korporacyjne
• Due diligence i analiza finansowa
• Standardy rachunkowości i sprawozdawczość finansowa


gresztaDariusz Greszta

Partner, Departament Transakcji i Prawa Spółek

Dariusz jest radcą prawnym i partnerem kierującym Departamentem Transakcji i Prawa Spółek w biurze CMS.

Specjalizuje się w prawie papierów wartościowych, fuzjach i przejęciach, oraz prawie spółek. Doradza polskim i zagranicznym funduszom venture capital i private equity, bankom inwestycyjnym, inwestorom branżowym oraz sprzedającym, przy transakcjach fuzji i przejęć.

Czytaj więcej


Doradza także przy restrukturyzacjach spółek, wycofaniu inwestycji, reorganizacjach grup kapitałowych oraz przy zmianach struktury kapitałowej istniejących inwestycji.

Reprezentował wiele banków inwestycyjnych, polskich prywatnych i publicznych emitentów papierów wartościowych oraz Ministerstwo Skarbu Państwa w związku z transakcjami na rynkach kapitałowych. Dariusz doradza także przy transakcjach związanych z przejęciami spółek giełdowych przez inne podmioty, z wycofaniem akcji z obrotu publicznego, a także we wszelkich kwestiach, do których zastosowanie mają przepisy prawa obrotu papierami wartościowymi.

W ostatnim czasie doradzał między innymi funduszowi Mid Europa Partners w związku z prywatyzacją Polskich Kolei Linowych, transakcją o wartości 215 mln PLN, uważaną za jedną z najważniejszych transakcji na rynku private equity w Polsce w 2013 r. Był wielokrotnie rekomendowany w międzynarodowych rankingach prawniczych „Chambers&Partners” i „The Legal 500” w dziedzinie fuzji i przejęć.


GESSELdr Beata Gessel-Kalinowska vel Kalisz

Wspólnik zarządzający, radca prawny

Wspólnik zarządzający, radca prawny. Ekspert w dziedzinie w dziedzinie M&A, private equity, arbitrażu i prawa handlowego. W styczniu 1993 roku założyła własną kancelarię Beata Gessel – Radca Prawny, obecnie Kancelaria GESSEL.

 

Czytaj więcej

Od 2011 roku Prezes Sądu Arbitrażowego Lewiatan przy Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan. W latach 2005-2011 Wiceprezes Sądu Arbitrażowego Lewiatan i koordynatorka programu „Promocja polubownych metod rozwiązywania konfliktów gospodarczych”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Socjalnego.

Wykształcenie

Doktor nauk prawnych, radca prawny. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (1989). Tytuł doktora nauk prawnych uzyskała na Uniwersytecie Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Warszawie w roku 2009; temat rozprawy: „Charakter prawny oświadczeń i zapewnień w umowie sprzedaży udziałów w spółce z o.o. (w świetle zasady swobody umów)” [wydane przez Wolters Kluwer in 2010].

Doświadczenie w dziedzinie M&A

Beata Gessel posiada rozległą wiedzę oraz doświadczenie w dziedzinie fuzji i przejęć. Lata praktyki uczyniły z niej eksperta z imponującym dorobkiem. Od początku swej kariery (1989) Beata Gessel doradzała w ponad 200 transakcjach M&A, zarówno inwestorom kapitałowym (PE/ VC Funds) jak i strategicznym.

Wielokrotnie wskazywana w rankingach krajowych oraz zagranicznych, jako lider w transakcjach M&A i PE/VC, m.in. przez: dziennik „Rzeczpospolita”, Practical Law Company, Chambers & Partners, Legal 500. Od 2007 roku ranking kancelarii prawniczych „Rzeczpospolita” wskazuje Beatę Gessel w czołówce prawników specjalizujących się w M&A/prywatyzacji/restrukturyzacji. Również Chambers & Partners rekomenduje ją jako lidera w PE. „Beata Gessel jest kimś w rodzaju osobowości private equity w polskich kręgach prawnych, z imponującym dorobkiem w tym sektorze” (Chambers Europe. Europe’s Leading Lawyers for Business” 2008). Laureatka konkursu Profesjonaliści Forbesa 2012 w kategorii radca prawny, kwiecień 2012.

Doświadczenie arbitrażowe

Od 1995 roku arbitraż stał się jednym z istotnych elementów kariery zawodowej Beaty Gessel. Do tej pory wzięła udział w około 70 postępowaniach arbitrażowych, krajowych oraz międzynarodowych (prowadzonych m.in. wg reguł ICC, UNCITRAL oraz innych ad hoc, Lewiatan, KIG) z zakresu fuzji i przejęć, prawa budowlanego (m.in. wg regulacji FIDIC) i kontraktów handlowych. Jej doświadczenie w tej dziedzinie zostało uhonorowane przyznaniem prestiżowego tytułu członka Królewskiego Instytutu Arbitrażowego w Londynie (Fellow of the Chartered Institute of Arbitrators, FCIArb).

Doświadczenie akademickie

Beata Gessel prowadzi gościnnie wykłady z zakresu fuzji i przejęć, a także arbitrażu międzynarodowego na Uniwersytecie Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Warszawie.

Wpisana na listę arbitrów:
• Sąd Arbitrażowy Lewiatan, Warszawa
• Singapore International Arbitration Centre (SIAC), Singapur
• Vienna International Arbitral Centre (VIAC), Wiedeń, Austria
• Sąd Międzynarodowego Arbitrażu Handlowego przy Izbie Handlu i Przemysłu, Bukareszt, Rumunia
• Sąd Arbitrażowy przy Izbie Energetyki Przemysłowej i Odbiorców Energii (IEPiOE), Warszawa, Polska
• Kuala Lumpur Regional Centre for Arbitration (KLRCA)


grauerPiotr Grauer

Dyrektor w Zespole Corporate Finance KPMG w Polsce

Kwalifikacje – Chartered Financial Analyst (CFA), członek CFA Institute, Stany Zjednoczone; Magister nauk ekonomicznych, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, kierunki: Finanse i Bankowość, Metody Ilościowe i Systemy Informacyjne; Magister nauk ścisłych, University of Derby, Wielka Brytania, kierunek: International Finance & Investment.

Czytaj więcej


Piotr ma 13-letnie doświadczenie w doradztwie finansowym. Od 2006 roku pracuje w KPMG, gdzie specjalizuje się w doradztwie przy fuzjach i przejęciach (M&A), pełniąc kluczową rolę w różnego rodzaju projektach w tym zakresie.
W trakcie swej kariery w doradztwie Corporate Finance Piotr kierował kilkudziesięcioma projektami transakcyjnymi w Polsce i za granicą, głównie w sektorze dóbr konsumpcyjnych. Transakcje te obejmowały zarówno doradztwo dla właścicieli firm (indywidualnych i korporacji) przy sprzedaży przedsiębiorstw, jak i doradztwo dla inwestorów przy akwizycjach spółek w Polsce i w krajach sąsiednich. Piotr ma również doświadczenie przy bardziej złożonych transakcjach, takich jak wykupy menedżerskie i lewarowane (MBO/LBO) lub fuzje przedsiębiorstw.

piotr_kuszewskiPiotr Kuszewski

Dyrektor Departamentu Inwestycji Kapitałowych, Bank Gospodarstwa Krajowego

Piotr Kuszewski jest również członkiem Rady Nadzorczej Krajowego Funduszu Kapitałowego. Wcześniej P. Kuszewski nadzorował Pion Inwestycji Infrastrukturalnych BGK. Był wiceprezesem PZU Życie i przewodniczącym Rad Nadzorczych PZU Asset Management oraz Krakowskiej Fabryki Armatur. Jest doktorem nauk ekonomicznych, absolwentem Northwestern University i SGH.


jablonskiAdam Jabłoński

Wiceprezes Zarządu, Partner, FIDEA

Do momentu założenia firmy FIDEA, Adam Jabłoński pełnił funkcje dyrektora w ABN AMRO Corporate Finance, współkierując polskim biurem AACF. Przed rozpoczęciem pracy w polskim biurze ABN AMRO, Adam pracował m.in. w centrali banku w Amsterdamie, w globalnym zespole Corporate Finance sektora chemicznego i farmaceutycznego, oraz w dywizji telekomunikacyjnej grupy Siemens.

Czytaj więcej


Adam ma ponad 16-letnie doświadczenie w bankowości inwestycyjnej, zdobyte podczas realizowania licznych transakcji fuzji, przejęć, prywatyzacji oraz emisji publicznych i prywatnych. Adam ukończył Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Adam posługuje się biegle językiem angielskim i niemieckim.

kuligKrzysztof Kulig

Managing Partner at Innova Capital

Krzysztof Kulig jest Partnerem Zarządzającym w firmie Innova Capital, należącej do czołówki funduszy private equity inwestujących w segmencie średnich przedsiębiorstw w Europie Środkowej.

Czytaj więcej


Odpowiada za rozwój inwestycji w usługi finansowe i B2B w całym regionie, a także za utrzymywanie relacji z partnerami biznesowymi spółki oraz inwestorami. Pan Kulig posiada ponad 13-letnie doświadczenie na europejskim rynku private equity i może pochwalić się udokumentowanym aktywnym uczestnictwem w szeregu transakcji w całym regionie.

Zanim dołączył do Innova pełnił funkcję Wiceprezesa i Dyrektora Zarządzającego w Euronet Services Poland. Wcześniej pracował na stanowisku Głównego Konsultanta i Kierownika w firmie Heidrick & Struggles, gdzie zajmował się operacjami w sektorach e biznesu i usług profesjonalnych.

Pan Kulig posiada dyplom MBA z Uniwersytetu Calgary w Kanadzie. Jest również absolwentem Uniwersytetu Kent w Canterbury w Anglii.


lobnigDieter Lobnig

Dyrektor Zarządzający, Szef Departamentu Finansowania Strukturyzowanego i Nieruchomości Komercyjnych, Banku Pekao, Polski Czlonek Grupy UniCredit

Dieter ma ponad 15-letnie doświadczenie w zarządzaniu i prowadzeniu projektów w sferze Finansowania Strukturalnego i Doradztwa w Europie Środkowej i Wschodniej.

Czytaj więcej


Przed rozpoczęciem pracy w Banku BPH jako Dyrektor Departamentu Finansowania Strukturalnego w Warszawie w 2005 roku, pracował w Bank of Tokyo-Mitsubishi, zarówno w Londynie, jak i Wiedniu, a także w konsorcjach korporacyjnych w Banku Austria Creditanstalt w Wiedniu.

Obecnie przewodniczy departamentowi, który jest odpowiedzialny za finansowanie strukturalne, projekty finansowe, Corporate Finance i nieruchomości komercyjne w Banku Pekao.


Julia Sheveloff JBStudioMonika Morali – Efinowicz

Dyrektor Zarządzający, Advent International

Monika Morali-Efinowicz jest Dyrektorem Zarządzającym biura Advent International w Polsce, gdzie kieruje zespołem warszawskim oraz nadzoruje działalność Adventu na rynku polskim. W trakcie swojej dziewięcioletniej pracy w Advent była zaangażowana w szereg transakcji w Polsce i regionie, z których sześć (Kamax/Axtone, Keystone Bahntechnik, KAI, WSiP, American Heart of Poland, EKO Holding) zostało pomyślnie zamkniętych.

Czytaj więcej


Przeprowadziła również wyjście Adventu z inwestycji w firmę Axtone, a transakcja ta została uznana przez EVCJ Europejskim Wyjściem Roku 2008. Zasiada też w radach nadzorczych spółek portfelowych Adventu: American Heart of Poland, EKO Holding, WSiP oraz Ultimo. Ponadto jest członkiem ACEE Investment Advisory Committee. Od lat jest też członkiem zarządu Polskiego Stowarzyszenia Inwestorów Kapitałowych

Monika posiada ponad 16 lat doświadczenia w dziedzinie private equity oraz corporate finance. Zanim dołączyła do Advent International w 2005 roku, pracowała na stanowisku Principal w Apax Partners w Monachium, gdzie zajmowała się transakcjami wykupów, głównie na europejskim rynku mediów. Swoją karierę zawodową rozpoczęła w 1997 roku w zespole corporate finance banku Berenberg w Hamburgu.

Monika ukończyła z wyróżnieniem studia MBA na INSEAD oraz studia magisterskie o kierunku Handel Międzynarodowy na Wydziale Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.


alexAlexander Merwart

Dyrektor, Loan Capital Markets – Leveraged Finance w Commerzbanku

Aleksander rozpoczął swoją karierę w 1996r. w Bank Austria Creditanstalt w Wiedniu, udzielającym kredytów przedsiębiorstwom w CEE i Austrii. W 1998r. przeniósł się do Fixed Income, obejmującego swym zakresem działania Austrię i Włochy.

 

Czytaj więcej


W 2000r. przejął obligacje Russia&CIS, obejmujace emitentów korporacyjnych, suwerennych oraz instytucje finansowe. W 2007r. opuścił Unicredit Group Commerzbank w Londynie jako dyrektor Leveraged Finance Capital Market. Alexander przejął wszystkie europejskie rynki ze szczególnym uwzględnieniem CEE oraz rynków niemieckojęzycznych.

Dariusz_proDariusz Prończuk

Partner Zarządzający Enterprise Investors

Dariusz Prończuk jest Partnerem Zarządzającym w Enterprise Investors (EI) oraz członkiem organów nadzorczych kilku spółek z portfela inwestycyjnego firmy. Ma ponad 26-letnie doświadczenie w branży private equity i corporate finance w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

 

Czytaj więcej


Rozpoczął pracę w Enterprise Investors w roku 1993. Zrealizował ponad 20 inwestycji, głównie w branżach: usług finansowych, IT, materiałów budowlanych i FMCG w tym w takie spółki jak Lukas, Comp Rzeszów (obecne Asseco Poland), Comp, Magellan, Kruk oraz AVG Technologies

popiolekMichał Popiołek

Dyrektor Departamentu Finansowania Strukturalnego i Mezzanine w mBanku SA (dawniej BRE Banku SA), Commerzbank Group.

Przez ostatnie 18 lat Michał pracował w sektorze bankowości inwestycyjnej, z czego 15 lat w mBanku. Początkowo był odpowiedzialny za inwestycje kapitałowe. W 2006 roku zainicjował i rozwinął nowy obszar działalności mBanku – Mezzanine Finance. Od 2008 roku pracuje na obecnym stanowisku zarządzając portfelem finansowania strukturalnego o wartosci kilku miliardów złotych.

Czytaj więcej


Przed dołączeniem do mBanku, Michał pracował w firmach konsultingowych (corporate finance, systemy controllingowe) oraz w innych bankach (Bank Handlowy w Warszawie, Polski Bank Inwestycyjny). Brał udział w wielu transakcjach fuzji i przejęć zarówno od strony doradczej jak i organizacji finansowania.

Michał był członkiem Rad Nadzorczych wielu firm (Xtrade S.A., BPT Telbank S.A., Mennica S.A., eCard S.A., BRE Agent Transferowy). Obecnie jest członkiem Rad Nadzorczych Grupy Vectra, PKM DUDA S.A. oraz mBank Hipoteczny S.A. Uzyskał tytuł magistra finansów i bankowości w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz ukończył Advanced Management Program w IESE Business School w Barcelonie.


pucilowskiŁukasz Puciłowski

Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej Promedica24

Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej Promedica24. Absolwent kierunku Zarządzanie i Marketing na Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu. Ukończył także roczne podyplomowe Studium Menedżerskie oraz Studium Zarządzania Zasobami Pracy w Szkole Głównej Handlowej. Związany z branżą usług opiekuńczych od 2012 roku, kiedy to dołączył do struktur jako Wiceprezes Zarządu.

Czytaj więcej


Równocześnie sprawował funkcję Dyrektora Generalnego, odpowiedzialnego za kluczowe obszary w Spółce: sprzedaż i ekspansję, rekrutację oraz marketing. Odpowiedzialny za rozwój rynku opieki w Polsce, a także za granicą: w Niemczech oraz w Wielkiej Brytanii. W latach 1998-2012 związany z Grupą Kapitałową Impel, gdzie zarządzał trzema liniami biznesowymi.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAKrzysztof Rybiński

Ekonomista i publicysta, doktor habilitowany nauk ekonomicznych, były wiceprezes Narodowego Banku Polskiego

Krzysztof Rybiński jest absolwentem Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Warszawskiego (tytuł magistra w 1991 r.) i Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego (tytuł magistra ekonomii w 1993 r., doktora ekonomii w 1996 r.). W marcu 2009 r. obronił pracę habilitacyjną w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie

Czytaj więcej


W latach 1998-2007 uczestniczył w kursach na temat prognozowania i modelowania rynków finansowych (Londyn, 1998), prognozowania makroekonomicznego i kursów walutowych (Genewa, 1999), prognozowania makroekonomicznego (Cambridge, 2000), metod prezentacji, zarządzania instytucją (indywidualny kurs, 2005), szybkiego czytania (2006), zrównoważonej karty wyników w sektorze publicznym (Robert Kaplan), (2006), wykorzystania web2.0 do zwiększenia wydajności pracownika wiedzy, (2007), zarządzania projektami (metodologia Prince 2), (2007), globalnej alokacji aktywów (prof. Philippe Jorion), (Genewa, 2007).

Doświadczenie zawodowe Krzysztofa Rybińskiego jest bardzo szerokie. W latach 1990-1991 był informatykiem w firmie komputerowej w Tokio, w latach 1991-1996 dyrektorem Letniej Szkoły Ekonomii finansowanej przez Fundację Sorosa i pracownikiem naukowym Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 1992-1994 był konsultantem w Banku Światowym. W latach 1997-2004 pracował jako główny ekonomista w trzech bankach komercyjnych (ING, BZ WBK i BPH). W latach 2004-2008 pełnił funkcję wiceprezesa Narodowego Banku Polskiego, w 2004-2005 był członkiem reprezentującym NBP w Radzie UE ds. Ekonomicznych i Finansowych. W latach 2007-2008 był członkiem Komisji Nadzoru Finansowego, a w latach 2007-2008 reprezentującym Polskę wicegubernatorem (alternate governor) Banku Światowego. W latach 2008-2009 zasiadał w radach nadzorczych spółek sektora finansowego, w latach 2008-2010 był partnerem w Ernst & Young Polska. Od roku 2010 jest profesorem i rektorem Uczelni Vistula w Warszawie, obecnie Akademii Finansów i Biznesu Vistula. W lutym 2012 roku stworzył pierwszy w Europie fundusz inwestycyjny, którego strategia zakłada bankructwo krajów PIGS, jest zarządzającym tego funduszu. Był to pierwszy polski fundusz o którym napisano w Financial Times i który prezentowano w globalnej telewizji CNN.

Jest autorem wielu prac naukowych na tematy ekonomiczne i autorem oraz współautorem publikacji książkowych. Napisał kilkaset artykułów na tematy ekonomiczne i rynków finansowych, które zostały opublikowane w pismach krajowych oraz w „The Wall Street Journal”, „Financial Times” i „The Economist”. W rankingu „Rzeczpospolitej” w 2000 r. został wybrany najlepszym ekonomistą rynków finansowych w Polsce. Kilkakrotnie znalazł się w pierwszej piątce najlepszych ekonomistów rynków finansowych zajmujących się Polską i Europą Środkowo-Wschodnią w rankingach prestiżowych międzynarodowych pism finansowych.

W marcu 2009 r. zajął pierwsze miejsce w kategorii ekspertów rynków finansowych w Polsce w badaniu przeprowadzonym przez Home & Market. W październiku tego samego roku zajął trzecie miejsce wśród najbardziej wpływowych ekonomistów w Polsce w badaniu przeprowadzonym przez magazyn ThinkTank, a w grudniu 2009 r. zajął pierwsze miejsce w rankingu „Gazety Wyborczej” najlepszych kandydatów do nowej Rady Polityki Pieniężnej. W kwietniu 2012 zajął czwarte miejsce w rankingu najlepszych akademickich ekonomistów w Polsce, opracowanego na podstawie liczby cytowani prac naukowych przez Gazetę Finansową. We wrześniu 2012 roku został najbardziej wpływowym ekonomistą w oczach ludzi biznesu w rankingu opracowanym przez magazyn ThinkTank (awansują z trzeciego miejsca). Jako pierwszy bankier centralny na świecie zaczął prowadzić popularny blog ekonomiczny często cytowany w mediach www.rybinski.eu już w 2006 roku.


wikilinskiMichał Wikliński

CFO City Parking Group

Prezes CPG S.A. od 2004 roku, CFO City Parking Group (CPG S.A. oraz CPG s.r.o.) od 2011 roku. Prawnik , specjalista w zakresie zamówień publicznych oraz zagadnień związanych z drogami publicznymi.

Czytaj więcej


Absolwent wydziału Prawa UMK w Toruniu oraz studiów podyplomowych w zakresie zamówień publicznych. Prelegent wielu konferencji dotyczących zagadnień stref płatnego parkowania jak również dróg publicznych.


khaiKhai Tan

Partner, Bridgepoint Capital

Khai Tan dołączył do Bridgepoint w 2007 roku jako Partner w warszawskim biurze firmy, odpowiedzialny za inwestycje w Europie Środkowej i Wschodniej. Przed rozpoczęciem pracy w Bridgepoint, Khai Tan kierował operacjami Advent International w Polsce.

Czytaj więcej


Pełnił również funkcję CFO w regionie Europy Środkowej w Eastbridge Group, działającej w obszarze retailu i sprzedaży hurtowej dóbr konsumenckich. Między rokiem 1987 a 1998 pracował dla ING Banku w Brazylii, w Polsce oraz na Filipinach. Khai Tan jest absolwentem studiów MBA w holenderskim Nijenrode University. Zasiada w radach CTL Logistics, Dr Gerard oraz PIR S.A.

watsonWilliam R Watson

Partner zarządzający Value4Capital

Partner Zarządzający Value4Capital. Od 22 lat zajmuje się inwestycjami na rynku mid-market w Europie Środkowej. Aktywnie działa w EVCA Mid-Market Council i pełni funkcję Przewodniczącego Professional Standards Committee EVCA.


wizaRafał Wiza

Szef Zespołu Doradczego dla sektora Private Equity KPMG w Polsce

Rafał posiada ponad 14-letnie doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych zgodnie z polskimi, międzynarodowymi i amerykańskimi standardami sprawozdawczości finansowej obejmujących także spółki notowane na GPW. Podczas swojej kariery w KPMG Rafał brał udział oraz zarządzał licznymi projektami due diligence oraz projektami wdrożenia systemów raportowania grupowego oraz systemów księgowości. Od lat współpracuje z funduszami Private Equity w Polsce.

Czytaj więcej


W latach 2003-2006 Rafał pracował w KPMG Atlanta, gdzie zarządzał projektami związanymi z badaniem sprawozdań finansowych według amerykańskich standardów raportowania (włączając projekty Sarbanes – Oxley Act z 2002 r. rozdział 404 – Management Assessment of Internal Controls). Ponadto zaangażowany był w przegląd publicznych ofert instrumentów dłużnych spółek notowanych na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Doświadczenie sektorowe: przetwórstwo spożywcze, przemysł farmaceutyczny, handel detaliczny i hurtowy, energetyka.