Prelegenci

barbosaJean-André Barbosa

Dyrektor na Europę Środkowo-Wschodnią, AREVA

Czytaj więcej

W latach 2001-2008 pracował dla Komisji Europejskiej, w Dyrekcji Generalnej ds. Handlu oraz Dyrekcji Generalnej ds. Energii, do której dołączył w 2006 r., jako specjalista ds. rynków energetycznych w Europie i na Bałkanach.

Od 2008 r. zarządzał sektorem produktów budowlanych firmy Saint Gobain na Ukrainie. Jest absolwentem francuskiej Ecole des Mines de Paris et Corps des Mines. Płynnie mówi po polsku.


Bilska
Sylwia Bilska

Commercial Director PayU na Polskę i Europę Centralną, Członek Zarządu PayU

Czytaj więcej

Dynamiczny i doświadczony lider biznesu, odnosząca sukcesy zarówno w zarządzaniu kompleksowymi i strategicznymi zagadnieniami biznesu, jak i egzekucją P&L na poziomie pojedynczego kraju i grupy krajów.
Posiada 15-letnie doświadczenie w obszarze dóbr konsumenckich, branży eCommerce oraz usług B2B i B2C, zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i rozwijających się. Przez ostatnie 10 lat pracowała na stanowiskach C-level w działach marketingu, sprzedaży i strategii. Doświadczenie zdobywała zarówno w firmach działających lokalnie, jak i spółkach z listy 100 największych na arenie międzynarodowej.
Absolwentka prawa na Uniwersytecie Warszawskim, a także European Executive MBA.
Obecnie Dyrektor Zarządzająca PayU na Polskę i Europę Centralną odpowiedzialna za obszar marketingu i sprzedaży. Wcześniej jako Dyrektor Marketingu PayU na Europę Środkowo-Wschodnią budowała wartość spółki i marki PayU, która jest liderem płatności elektronicznych i częścią grupy Naspers – jednej z 10 największych firm eCommerce na świecie. Z sukcesem przeprowadziła globalny proces rebrandingu PayU w 16 krajach. Promuje zmiany i zachowania nastawione na innowacyjne rozwiązania, rozwój biznesu oraz osiąganie wyników finansowych.
Poprzednio tworzyła strategię i odpowiadała za rezultaty takich marek jak AVON, Philip Morris, Oriflame czy Ad Agencies.
Życiowe motto: ‘If it is to be it is by me’.


colombieFrancois Colombie

Prezes Auchan Polska i Ukraina

Czytaj więcej

34 lata w Auchan, od 15 lat mieszka w Polsce. Do 2007 był Dyrektorem Generalnym Auchan Polska
Obejmowane stanowiska poza Auchan:

• Prezes POHID (Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji) 2001-2007
• Vice – Prezes ECR POLSKA (Efficient Consumer Response) 2005-2007
• Członek Komitetu Dyrekcyjnego EUROCOMMERCE w Brukseli 2003-2007
• Prezes Francuskiej Izby Przemysłowo- Handlowej w Polsce 2008-2010
• Członek Międzynarodowej Rady Nadzorczej w Akademii im. Leona Koźmińskiego, był także Członkiem Rady Powierniczej
• Vice-prezes PKPP Lewiatan 2004-2007

• Dyplom Wyższej Szkoły Handlowej w Tuluzie w 1979


CzechowiczTomasz Czechowicz

Założyciel i Partner Zarządzający, MCI Capital

Czytaj więcej

Przedsiębiorca od 1985 roku. Przez ostatnie 20 lat, inwestor Private Equity/Venture Capital, założyciel i Partner Zarządzający MCI Capital – wiodącej europejskiej grupy private equity, koncentrującej się na inwestycjach w technologie i gospodarkę cyfrową. W latach 1990-1998 współzałożyciel i prezes JTT Computer – europejskiego producenta komputerów.
Wybrany jednym z 20 najlepszych polskich manager’ów w 2015 roku przez Bloomberg Business Week. Prelegent wielu konferencji PE/VC, m.in. NOAH. Członek zarządu oraz doradca wielu spółek portfelowych MCI Capital w całej Europie. W 2001 otrzymał tytuł Global Leader for Tomorrow w ramach World Economic Forum. Tytuł jednego z dziesięciu najbardziej wpływowych ludzi w Europejskim Internecie w rankingu TOP 10 Business Week’a w 2000 r.


CzechowiczDr Adam Czyżewski

Główny Ekonomista PKN ORLEN S.A.

Czytaj więcej

Dr Czyżewski jest Głównym Ekonomistą PKN ORLEN od 2007 roku. Specjalizuje się w przemianach globalnego sektora energii pod wpływem polityk gospodarczych oraz rewolucyjnych innowacji. Zanim związał się z PKN ORLEN był dyrektorem Narodowego Banku Polskiego odpowiedzialnym za badania makroekonomicze i prognozowanie inflacji. Wcześniej był makroekonomistą w Banku Światowym oraz pracownikiem naukowym Uniwersytetu Łódzkiego i Polskiej Akademii Nauk. Jest absolwentem ekonometrii na Uniwersytecie Łódzkim (dr.) oraz stypendystą Fulbrighta na Uniwersytetach Stanford i Pennsylvania w Stanach Zjednoczonych.


Dziewguć

Magdalena Dziewguć

Head of Google for Work CEE

Czytaj więcej

Menadżer z wieloletnim doświadczeniem w branży nowych technologii. Studiowała prawo i psychologię, posiada tytuł Executive MBA SGH oraz GMP  Harvard Business School.
Obecnie pracuje dla Google  w CEE. Poprzednio pracowała w zarządzie Exatel SA i kilku Radach Nadzorczych. Zarządzała  również rynkiem biznesowym sieci komórkowych Orange i Plus. Jest ekspertem zarządzania segmentem B2B i budowania strategii rozwoju dla firm usługowych. Ponadto doradza funduszom inwestycyjnym i start-up’om w procesie budowania strategii komercjalizacji nowych pomysłów biznesowych. Od 2013 współtworzy z przyjaciółmi Fundację Rozwoju Kompetencji Strategicznych. W podstawowej, najważniejszej dla niej roli życiowej, mama Soni i Adasia.
Magda wierzy, że dwa czynniki zmieniają świat na lepsze : nowe technologie i więcej decyzji podejmowanych przez kobiety.


Federowicz

Rafał Federowicz

Dyrektor Departamentu Platform i Technologii, T-mobile

Czytaj więcej

Regional Vice President Platforms and Technologies Department Entuzjasta nowych technologii i innowacji, prekursor i orędownik zmian zarówno tych produktowych jak i po stronie podejścia do zarządzania. Juror i mentor w projektach współpracy ze starupami realizowanych przez T-Mobile Polska i należące do Grupy Deutsche Telekom centrum innowacji hub:raum w Krakowie.
Z nowymi technologia związany już od kilkunastu lat. Wiedzę i doświadczenie zdobywał projektach realizowanych między innymi dla CISCO, a obecnie dla T-Mobile Polska.


golebiewskiRafał Gołębiewski

Dyrektor Generalny, Elavon Polska

Czytaj więcej

Rafał Gołębiewski, jest powszechnie uznanym i rozpoznawalnym na polskim rynku ekspertem w dziedzinie zarządzania międzynarodowymi organizacjami. Obecnie Dyrektor Generalny oraz Head of Business Development polskiego oddziału Elavon Financial Services, jednej z największych na świecie firm obsługujących płatności, gdzie od 2011 r. odpowiada za całość działalności sprzedażowej i finansowej w Polsce.

W ciągu 4 lat kierowany przez Rafała Gołębiewskiego polski oddział firmy Elavon, który zatrudnia 600 pracowników, potroił przychody firmy.

Dzięki swym naturalnym zdolnościom przywódczym i silnej motywacji Rafał Gołębiewski wraz ze swoim zespołem pozyskał ponad 20 000 klientów, którzy do dzisiaj korzystają z usług Elavon.

Będąc osobą ambitną i konsekwentną w wyznaczaniu sobie celów, zaraża innych energią, kreatywnością i zaangażowaniem w pracę.
Jeśli chodzi o strategie biznesowe, jest wizjonerem, który konsekwentnie rozszerza potencjał biznesowy firmy.
Wnikliwość i intuicja z jaką zarządza organizacją oraz wyczucie potrzeb klienta sprawiają, że każdy jego projekt kończy się sukcesem.

Robert Gołębiewski posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu zmianami i restrukturyzacji przedsiębiorstw.
Od ponad 25 lat Rafał Gołębiewski działa w sektorze płatniczym i finansowym.

O jego dużym doświadczeniu w przygotowaniu i wdrażaniu strategii biznesowych świadczą liczne sukcesy, a jego szeroka wiedza i umiejętności obejmują także zarządzanie zasobami ludzkimi w złożonych środowiskach biznesowych w Polsce, Rumunii, Bułgarii, Estonii oraz na Słowacji, Ukrainie, Białorusi i Litwie
W przeszłości Rafał Gołębiewski pracował także jako Director of Card Payment Business for Central Europe w American Express.
W zarządzaniu jest dynamicznym strategiem, który potrafi pozyskać do współpracy i partnerów, i banki.


Hryniewicz
Agnieszka Hryniewicz-Bieniek

Country Director, Google Poland

Czytaj więcej

Agnieszka Hryniewicz-Bieniek dołączyła do Google w 2008 i obecnie nadzoruje obszar strategii i biznesu spółki w Polsce, jako Country Director. Głównym obszarem jej odpowiedzialności jest zarządzanie biznesem reklamowym Google w zakresie wszystkich produktów i kanałów oraz bezpośrednie prowadzenie relacji z kluczowymi klientami i partnerami.
Przed przejściem do Google swą karierę zawodową związała z obszarem marketingu w korporacjach międzynarodowych. Jej kilkunastoletnie doświadczenie w tym obszarze wiąże się z pracą w szeregu branż: produkty szybkozbywalne (Johnson&Johnson), telekomunikacja (Deutsche Telekom), wydawnictwo (Gruner&Jahr) oraz branża rozrywkowa (Disney).
Agnieszka Hryniewicz-Bieniek ukończyła studia ekonomiczne w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz studia podyplomowe z Public Relations.
Agnieszka jest członkiem Rady Nadzorczej Millennium Banku oraz członkiem Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia Marketing 4 Business. Aktywnie wspiera kobiety w technologii, jako mentorka i coach dla przyszłych kobiet – liderek biznesu.


firlejdr n. med. Dorota Hryniewiecka-Firlej

Prezes Zarządu i Dyrektor Działu Global Innovative Pharma Business, Pfizer Polska

Czytaj więcej

Absolwentka Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, ze specjalizacją i doktoratem z chorób wewnętrznych. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w branży farmaceutycznej.

Karierę rozpoczyna w 1996 roku w Janssen-Cilag, początkowo na stanowisku Przedstawiciela Medycznego, aby w 2000 roku objąć funkcję Kierownika Działu Lecznictwa Szpitalnego. Dalsze doświadczenie w branży farmaceutycznej zdobywa pełniąc w kolejnych latach kluczowe funkcje kierownicze w firmach Novo Nordisk oraz Wyeth.

Z firmą Pfizer związuje się w 2009 roku, wchodząc w skład Zarządu firmy Pfizer Polska. Początkowo obejmuje stanowisko Dyrektora Działu Szczepionek, na którym odpowiada za całość działań sprzedażowych i marketingowych w tym obszarze terapeutycznym. W kolejnym etapie kariery zawodowej, już jako Dyrektor Działu Terapeutycznych Programów Zdrowotnych i Klientów Instytucjonalnych, odpowiada za portfolio leków Pfizer objętych programami lekowymi. Od 2013 roku pełni funkcję Dyrektora Działu Lecznictwa Specjalistycznego. We wszystkich obszarach terapeutycznych, którymi zarządza, firma Pfizer odnotowuje kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży kluczowych produktów wchodzących w skład portfolio firmy. Mimo trudnej sytuacji w branży farmaceutycznej produkty te uzyskują silną pozycję lidera na rynku leków charakteryzując się dwucyfrowym wzrostem. W drugiej połowie 2013 roku równolegle do roli Dyrektora Działu Lecznictwa Specjalistycznego pełni funkcję Dyrektora ds. Kontaktów Instytucjonalnych i Polityki Zdrowotnej.

Na początku 2014 roku Dorota Hryniewiecka-Firlej zostaje powołana na stanowisko Prezesa Zarządu i Dyrektora Działu Global Innovative Pharma Business w firmie Pfizer Polska oraz staje się członkiem europejskiego Zarządu Dywizji Global Innovative Pharma Business.

W życiu kieruje się zasadą, że ludzie są najważniejsi. Jej wyjątkowa umiejętność motywowania pracowników i zarządzania zmianą pozwala na osiąganie przez nich wysokiego stopnia zaangażowania oraz uzyskiwanie doskonałych wyników. Równolegle do aktywnego życia zawodowego Dorota Hryniewiecka-Firlej działa również społecznie. Jako wyraz uznania otrzymuje w grudniu 2013 roku przyznawaną przez pracowników firmy Pfizer Polska wewnętrzną, doroczną nagrodę za zaangażowanie i działalność na rzecz społeczności lokalnych. W 2014 Dorota Hryniewiecka-Firlej zajęła 14 miejsce w rankingu 50 najbardziej wpływowych kobiet w Polsce, według rankingu opublikowanego przez miesięcznik ekonomiczny „Home & Market”.

Zafascynowana średniowiecznymi manuskryptami w wolnym czasie poświęca się swojej pasji, jaką jest malowanie iluminacji, posługując się przy tym barwnikami przygotowanymi własnoręcznie na podstawie oryginalnych przepisów. Wykształcenie muzyczne w klasie fortepianu wykorzystuje jako dodatkowy atut w próbie lepszego zrozumienia świata, złożoności biznesu, siebie i ludzi.


KasakPiotr Kasak

Central Eastern Europe TGB Cluster Leader, Oracle Polska

Czytaj więcej

Odpowiada za sprzedaż technologii Oracle do klientów sektora General Business jako dyrektor regionu Oracle Europy Środkowo-Wschodniej i Południowej.

Piotr Kasak swoją karierę zawodową rozpoczął jako specjalista IT w Centrum Zarządzania w Sektorze Zdrowia, następnie pracował w firmie Computer Solutions International jako konsultant ds. rozwiązań ERP. W roku 1996 trafił do firmy Oracle Polska obejmując stanowisko konsultanta, w latach 2006-2009 był szefem działu Oracle Consulting w Polsce i Krajach Bałtyckich, następnie objął stanowisko Senior Director Central Europe TGB, kierując sprzedażą technologii Oracle przez partnerów.

W roku 2012 objął funkcję dyrektora sprzedaży działu Global Services w SAP w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w sierpniu 2013r. został wiceprezesem ds. sprzedaży w firmie BPSC. Od 1 lipca 2014r. pracuje znów w Korporacji Oracle na stanowisku Central Eastern Europe TGB Cluster Leader.

Piotr Kasak jest absolwentem informatyki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył także studia MBA na Uniwersytecie Illinois w Urbana-Champaign oraz IESE Business School na Uniwersytecie w Nawarze.


Andreas
Andreas Klugescheid

Head of Steering Government and External Affairs, Sustainability Communications, BMW Group

Czytaj więcej

Andreas Klugescheid jest Kierownikiem do spraw Relacji z Rządem i Ekokomunikacji w kwaterze głównej BMW w Monachium. Do czerwca 2015 roku był odpowiedzialny za komunikację w globalnej sieci produkcyjnej. Jeszcze wcześniej był Kierownikiem Biura Przedstawicielskiego Grupy BMW w Sacramento w Kalifornii, gdzie zarządzał działaniami firmy w zakresie polityki środowiskowej, mobilności i zrównoważonego rozwoju. Jego działania obejmowały Zachód Stanów Zjednoczonych, Meksyk i Amerykę Południową. Zajmował liczne stanowiska w Grupie BMW, włączając stanowisko Rzecznika do spraw Relacji z Rządem w kwaterze głównej firmy w Monachium oraz Kierownika do spraw Komunikacji Korporacyjnej na Zachodzie Stanów Zjednoczonych BMW w Ameryce Północnej. Karierę w Grupie BMW zaczął jako Kierownik do spraw Komunikacji Energii Odnawialnej. Był odpowiedzialny, między innymi, za uczestnictwo Grupy BMW w konferencjach ONZ, takich jak Światowy Szczyt Zrównoważonego Rozwoju w Johannesburgu oraz Konferencje Klimatyczne ONZ COP 14 – 16.
Andreas posiada tytuł MA z historii, prawa międzynarodowego i literatury niemieckiej Uniwersytetu w Getyndze w Niemczech.


krzanowskiAdam Krzanowski

Prezes Zarządu, założyciel, współwłaściciel Grupy Nowy Styl

Czytaj więcej

Adam Krzanowski jest założycielem i współwłaścicielem Grupy Nowy Styl, 3 największego producenta krzeseł i mebli biurowych w Europie. Od 1993 r. pełnił funkcję członka Zarządu, następnie został prokurentem firmy. Stanowisko Prezesa objął w 2009 roku.

Studia na Akademii Górniczo – Hutniczej przerwał wyjazd do USA i praca w firmie Whyte. Podróż stała się głównym motywatorem do otworzenia własnej firmy. Zdobyte doświadczenie zaowocowało powstaniem nowego przedsiębiorstwa. W 1992 z bratem Jerzym wspólnie zdecydowali o rejestracji firmy Nowy Styl sp. z o.o., później Grupy Nowy Styl.
W 1999 r. Adam Krzanowski zdobył główną nagrodę w kategorii „Największe osiągnięcie” konkursu Young Business Achiever. W 2004 r. Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych uhonorowała go Nagrodą im. Andrzeja Wierzbickiego za stworzenie prężnej firmy i przestrzeganie zasad etyki biznesowej; w tym samym roku otrzymał Nagrodę „Kisiela” „za kapitalizm w dobrym stylu”.

W 2014 r. Adam Krzanowski został wybrany Przedsiębiorcą Roku w polskiej edycji konkursu Ernst&Young i  reprezentował Polskę podczas światowego finału konkursu w maju 2015 w Monako.

Największą pasją Adama Krzanowskiego jest winiarstwo, a jej najlepszym wyrazem: własne winnice i produkowany w nich trunek


kurczewski

Przemysław Kurczewski

Prezes Zarządu, Emitel

Czytaj więcej

Absolwent Wydziału Ekonomii i Prawa University of Maryland w USA i MBA na Politechnice Warszawskiej. W latach 2002 – 2011 pracował w Grupie Kapitałowej TP. W latach 2002-2006 współodpowiedzialny za tworzenie i implementację strategii hurtowej GK TP. W latach 2006-2007 Dyrektor Departamentu Relacji Regulacyjnych GK TP.

W latach 2007-2008 pełnił funkcję Pełnomocnika Prezesa Zarządu GK oraz Członka Rady Nadzorczej TP EmiTel, wspierając spółkę w szeregu strategicznych projektach związanych z naziemną telewizją cyfrową, telewizją mobilną, siecią szkieletową i CDMA . Od czerwca 2008 pełni funkcję Prezesa Zarządu EmiTel. W 2011 roku przeprowadził transakcję sprzedaży spółki przez Grupę Kapitałową TP. Obecnie EmiTel sp. z o.o. należy do amerykańskiego funduszu – Alinda Capital Partners. Spółka jest operatorem technicznym na rynku cyfrowej telewizji naziemnej DVB-T, uruchamiając 3 pierwsze multipleksy.


Kwaśniewski

Aleksander Kwaśniewski

Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej w latach 1995–2005.

Czytaj więcej

Uczestniczył w negocjacjach „Okrągłego stołu”, które ostatecznie doprowadziły do pokojowej transformacji Polski z komunizmu do demokracji. Pod jego rządami Polska przystąpiła do NATO w 1999, a 1 maja 2004 roku stała się członkiem UE.


Mirosław
Piotr Mirosław

Prezes Zarządu i Dyrektor Zarządzający Lyreco Polska S.A.

Czytaj więcej

Piotr Mirosław dołączył do Lyreco pod koniec roku 2014, obejmując funkcję Prezesa i Dyrektora Zarządzającego polskiego oddziału. Wcześniej przez 3 lata kierował polską spółką Tech Daty, amerykańskiego dystrybutora IT notowanego na giełdzie NASDAQ, będącego największym graczem w tej branży w Europie i w pierwszej trójce na rynku światowym. Posiada bogate, ponad 20 letnie doświadczenie z zakresu zarządzania, sprzedaży i marketingu na rynkach B2C i B2B oraz zarządzania projektami. Pełnił funkcje m.in. Dyrektora Sprzedaży oraz Dyrektora Marketingu w dywizji konsumenckiej Philips Polska, zasiadając w zarządzie spółki oraz odpowiadał za biznes elektroniki konsumenckiej Philipsa w Europie Centralnej. Był także szefem sprzedaży i Dyrektorem Zarządzającym w LG Electronics Polska. Absolwent Politechniki Warszawskiej, studiów podyplomowych z zakresu zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz programu MBA Uniwersytetu w Illinois.


Nuckowski
Maciej Nuckowski

Dyrektor Działu Usług, Xerox Global Document Outsourcing

Czytaj więcej

W Xerox Polska od 2007 roku, obecnie zajmuje stanowisko Dyrektora Działu Usług Global Document Outsourcing. Jest odpowiedzialny za jego strategię i rozwój na polskim rynku.

Ekspert w dziedzinie outsourcingu oraz zarządzania środowiskiem druku. Ponadto posiada bogate doświadczenie w zakresie zarządzania sprzedażą pośrednią i bezpośrednią. Obecnie zarządza ponad 130 osobowym zespołem, w którego skład wchodzą m.in. konsultanci, managerowie projektów, dostawcy oraz deweloperzy rozwiązań.

Maciej Nuckowski jest absolwentem Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu. Czas wolny spędza aktywnie – jego pasją są bieganie, triathlon oraz żeglarstwo.


ohmeProf. Rafał Ohme

Profesor nadzwyczajny psychologii na Uniwersytecie SWPS. Visiting professor na uniwersytetach Stellenbosch w Kapsztadzie oraz Renmin w Pekinie.

Czytaj więcej

Ekspert w dziedzinie emocji. Światowy pionier w obszarze neuronauki konsumenckiej. Od 20 lat prowadzi badania i konsultacje na temat emocji w komunikacji i zarządzaniu. Inspiruje menedżerów i liderów biznesu na całym świecie.

Profesor nadzwyczajny psychologii na Uniwersytecie SWPS. Visiting professor na uniwersytetach Stellenbosch w Kapsztadzie oraz Renmin w Pekinie.

Występował w 30 krajach na 5 kontynentach. Laureat Nagrody Prezydenta RP, Premiera RP, Fundacji Nauki Polskiej, Stypendium Fulbrighta, Członek Honorowy Executive Club. Finalista konkursu EY – Przedsiębiorca Roku 2015.

Publikuje w prestiżowych czasopismach naukowych i branżowych na całym świecie. Zasiada w Zarządzie NMSBA – Towarzystwa Neuronauki Konsumenckiej, zrzeszającego przedstawicieli nauki i biznesu z 85 państw.

Założyciel dwóch firm. NEUROHM prowadzi nowoczesne badania emocji dla działów HR, sprzedaży, marketingu i PR. Inemo szkoli, jak korzystać z neurowiedzy o emocjach w życiu zawodowym i prywatnym.


_prof-Witold-orlowski
prof. Witold Orłowski
Ekonomista, Członek Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie Rzeczypospolitej Polskiej, Szef Zespołu Doradców Ekonomicznych Prezydenta 2001-2005, Rektor Akademii Finansów i Biznesu Vistula, Główny Doradca Ekonomiczny PwC Polska.

Czytaj więcej

Założyciel Niezależnego Ośrodka Badań Ekonomicznych NOBE, 2002-05 szef zespołu doradców ekonomicznych Prezydenta RP, wykładowca z dziedziny makroekonomii, autor wielu książek naukowych i publikacji w tej dziedzinie.


Pawiński

Krzysztof Pawiński

Prezes Zarządu Grupy Maspex Wadowice

Czytaj więcej

Krzysztof Pawiński jest współzałożycielem i współwłaścicielem Grupy Maspex Wadowice. Jest absolwentem Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Uzupełniał edukację w Technische Uniwersitaet w Clausthal-Zellefeld w Niemczech. W 1996 r. uzyskał tytuł doktora nauk technicznych na Akademii Górniczo-Hutniczej. Od 1990 prowadzi własną działalność gospodarczą. Obecnie Prezes Zarzadu Grupy Maspex Wadowice.
Grupa Maspex Wadowice to jedna z największych firm w Europie Środkowo-Wschodniej w segmencie produktów spożywczych. Firma jest zdecydowanym liderem na rynku soków, nektarów i napojów w Polsce, w Czechach, na Słowacji, czołowym producentem na Węgrzech, w Rumunii, Bułgarii i na Litwie. Jest również wiodącym producentem produktów instant (kawa cappuccino, kakao, zabielacze w proszku do kawy, herbatki rozpuszczalne). Maspex to także lider na rynku makaronów w Polsce oraz ich wiodący producent w Rumunii. Firma zajmuje również liderską pozycję na rynku dżemów, keczupów i sosów oraz jest czołowym producentem w segmencie dań gotowych i przetworów warzywnych w Polsce.
Firma stawia na niezmienną od lat strategię, czyli na budowę marek, które są silnie zakorzenione w świadomości konsumentów i realizację projektów – akwizycji, które mogą ją powiększyć i rozbudować jej ofertę produktów markowych. Marki takie jak: Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Kotlin, Krakus, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa to zdecydowani liderzy w swoich kategoriach. W 2015 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Maspex Wadowice osiągnęły poziom 3,7 miliarda zł. Sprzedaż zagraniczna stanowi obecnie 33% obrotów firmy. Produkty Grupy Maspex Wadowice trafiają do prawie 50 krajów na całym świecie.


piec

Tomasz Piec

Dyrektor Handlowy, Członek Zarządu Synthos S.A.

Czytaj więcej

Magister Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Zarządzanie i Marketing 1994 rok. Absolwent Uniwersytetu w Kopenhadze, Zarządzanie w Biznesie 1992 rok. Akademia Gastronomii i Wina D’Orsay 1990 rok. Od 1993 roku zatrudniony w Elektor Sp. z o.o. w Krakowie. Od 1994 roku Dyrektor Regionalny REMY COINTREAU GROUP Polska. Od 1995 roku rozpoczął prace dla koncernu COLGATE PALMOLIVE Polska, od 2001 roku był Szefem Sprzedaży w COLGATE PALMOLIVE Adria a.s. na Bałkanach. Od 2003 roku zatrudniony w Tchibo Polska na stanowisku Dyrektora Sprzedaży, Członka Zarządu w regionie w CEE. W 2004 roku związał się z koncernem SIGMA-KALON DECO Polska Sp. z o.o. na stanowisku Członka Zarządu polskiej spółki. Od 2007 roku został członkiem zarządu SIGMA-KALON Deco Eastern a.s./PPG w Pradze gdzie odpowiedzialny był za pracę zespołów komercyjnych koncernu w Europie centralnej, wschodniej i Afryce (EMEA). Od maja 2008 roku związany z Grupą Kapitałową Synthos S.A. jako Dyrektor Handlowy, Członek Zarządu odpowiedzialny za zarządzanie procesem sprzedaży produktów firmy na świecie.


Pilarczyk

Wiktor Pilarczyk

Prezes biura reklamy Polska Press Grupy

Czytaj więcej

Absolwent Politechniki Łódzkiej oraz The George Washington University School of Business (Master’s Certificate in Project Management), EDBA na PAN
Posiada wieloletnie doświadczenie szkoleniowe – coach i trener z zakresu motywacji i rozwoju personalnego. Realizował projekty dla: Pfizer, Polpharma, Bayer, PGF, Schering AG, BPH, Citibank Handlowy, Citibank Leasing, PZU, PKN Orlen, Renault, Sodicam, Lockpol, Polkomtel. Jako trener i doradca HR szlifował swój warsztat w kraju i zagranicą pracując na najnowszych metodologiach szkoleniowych (europejskich i amerykańskich). Jest wykładowcą studiów MBA z zakresu Human Resources Management.
Karierę zawodową rozpoczął w firmie doradczej w branży HR-owej (GSI SI-Group,Siebel) następnie kontynuował karierę w PKN ORLEN SA pracując m.in. przy przejęciach rafinerii w Możejkach na Litwie i Unipetrol w Republice Czeskiej. W ramach zarządzania segmentowego koordynował działania w Niemczech, Republice Czeskiej, Słowacji, Litwie, Łotwie, Estonii, Kazachstanie. W kolejnym etapie kariery pracował w CEPD Management (member of Central European Pharmaceutical Distribution N.V.) restrukturyzując i zmieniając pozycje rynkową największej w Polsce sieci Aptek Dbam o Zdrowie, oraz Litewskich Gintarinė vaistinė, Norfos vaistinė, jak i Aptek DOZ w Wielkiej Brytanii.


stelmachprof. dr hab. Piotr Płoszajski

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Czytaj więcej

Absolwent zarządzania na Uniwersytecie Łódzkim i Harvard Business School, USA. Stypendysta m.in. The Ford Foundation, American Council of Learned Societies,The British Academy, CNRS w Paryżu, The Swiss Foundation, Japan Society for the Promotion of Science i DAAD (RFN). Research Scholar w Sloan School of Management, Massachusetts Institute of Technology (MIT), USA.
1971-2005, pracownik naukowy w PAN, w latach 1987-1991 dyrektor Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, a w latach 1993-1998 Dyrektor Generalny Polskiej Akademii Nauk.
Profesor i kierownik Katedry Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Prorektor d/s Współpracy z Zagranicą w kadencji 2005-2008. Założyciel Polsko-Japońskiego Centrum Zarządzania oraz Centrum Badań nad Odpowiedzialnym Biznesem w SGH. Współtwórca tzw. Digital University w SGH. Prezes Stowarzyszenia Edukacji Menedżerskiej FORUM.
Autor ponad 200 publikacji. Ostatnio zajmuje się Nową (sieciową) Gospodarką, wpływem technologii na modele biznesowe, internetem obiektów, prosumpcją, crowdsourcingiem, społeczną odpowiedzialnością biznesu i marketingiem dla „nowego klienta“. Współautor szeregu pionierskich badań międzynarodowych nt. m.in. nowej przedsiębioczości post-socjalistycznej, zarządzania wiedzą, innowacyjności przedsiębiorstw i tzw. wiedzy ukrytej (tacit knowledge).
Wykładowca i speaker na kilkudziesięciu uniwersytetach i centrach badawczych w Europie, USA, Japonii, Indiach i Nowej Zelandii. Członek Rady Doradczej w Salzburg Seminar. Wieloletni członek Executive i Academic Committes w CEMS (Community of European Business Schools).
Doradca i wykładowca w wielu korporacjach polskich i międzynarodowych. Członek kilku rad nadzorczych.
Visiting/Adjunct Professor m.in.: w Carlson School of Management, University of Minnesota, USA, na Uniwersytecie Ekonomicznym w Wiedniu, w Business School we Lwowie i Kijowie oraz w International School of Management w Dortmundzie.


Porras
Juan de Porras Aguirre

Członek Zarządu Banku Zachodniego WBK S.A. nadzorujący Pion Globalnej Bankowości Korporacyjnej

Czytaj więcej

Od 1989 roku związany z bankowością. W styczniu 2007 roku objął stanowisko Dyrektora Zarządzającego Global Banking & Markets (obecnie Global Corporate Banking) w Banco Santander. Od października 2010 roku, nadzoruje Pion Globalnej Bankowości Korporacyjnej i pełni funkcję członka Zarządu Banku Zachodniego WBK S.A. Juan de Porras Aguirre jest absolwentem Universidad de Granada – posiada dyplom z prawa, oraz Escuela Superior de Administración y Dirección de Empresas w Barcelonie gdzie uzyskał dyplom MBA, ukończył również program studiów podyplomowych Investment Banking Executive w szkole zarządzania Kellogg przy Northwestern University w Chicago.


Rok
Prof. Bolesław Rok

Dyrektor Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych Akademii Leona Koźmińskiego.

Czytaj więcej

Od trzydziestu lat związany z biznesem jako przedsiębiorca i doradca. Współzałożyciel Forum Odpowiedzialnego Biznesu, współautor corocznego Rankingu Odpowiedzialnych Firm dla Dziennika Gazety Prawnej, koordynator międzynarodowych projektów z zakresu innowacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Członek m.in. Rady Programowej Instytutu Innowacyjna Gospodarka, Komisji Sędziowskiej Polish National Sales Awards, konkursu Dyrektor Marketingu Roku, Rady Nadzorczej mFundacji, Rady Programowej United Nations Global Compact, Sieci Sensownego Biznesu.


skowronekMichał Skowronek

Dyrektor ds. Rozwoju Rynku w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w MasterCard Europe

Czytaj więcej

Michał Skowronek jest związany z MasterCard od 2007 roku. Obecnie odpowiada za rozwój sieci akceptacji płatności bezgotówkowych, a także wdrażanie innowacyjnych metod płatniczych na rynkach centralnej i wschodniej Europy. Wcześniej pełnił rolę dyrektora polskiego oddziału MasterCard, a następnie Dyrektora Generalnego na Polskę i Kraje Bałkańskie. W latach 2001 – 2007 pracował w Sygma Bank Polska jako dyrektor ds. sprzedaży w Departamencie Kart.

Ukończył Wydział Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest absolwentem Warsaw Executive MBA prowadzonej przez warszawską SGH i University of Minnesota.


SmoczyńskiWawrzyniec Smoczyński

Dyrektor Zarządzający Polityki Insight

Czytaj więcej

Wawrzyniec Smoczyński jest pomysłodawcą i twórcą Polityki Insight. Kieruje zespołem analitycznym i odpowiada za rozwój projektu. Dziennikarz i redaktor, przez sześć lat był kierownikiem działu zagranicznego „Polityki”. Laureat nagrody im. Kwiatkowskiego za dziennikarstwo ekonomiczne (2010), Grand Press za dziennikarstwo specjalistyczne (2011) i nagrody im. Andrzeja Woyciechowskiego (2012). Open Society Fellow (2008), Marshall Memorial Fellow (2009), Munich Young Leader (2012), IMF Journalist Fellow (2011). Studiował egiptologię na Uniwersytecie Warszawskim oraz językoznawstwo ogólne i koptologię na Uniwersytecie Jerzego Augusta w Getyndze.


OLYMPUS DIGITAL CAMERAJacek Socha

Wiceprezes, Partner PwC w Polsce

Czytaj więcej

Jacek Socha jest Wiceprezesem oraz Partnerem PwC w Polsce jak również Prezesem Zarządu PricewaterhouseCoopers Securities S.A. Dołączył do firmy w grudniu 2005 roku. Od tego czasu doradzał wielu polskim i zagranicznym spółkom.

Jako Minister Skarbu Państwa w latach 2004 – 2005 przeprowadził szereg prywatyzacji, szeroko wykorzystując do tego procesu Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, w tym największą w tym czasie w Polsce ofertę publiczną Banku PKO BP.

Jako Przewodniczący Komisji Papierów Wartościowych i Giełd w latach 1994 – 2004 współtworzył regulacje polskiego rynku kapitałowego, w tym również dostosowujące polskie prawo do regulacji Unii Europejskiej. Brał czynny udział w dopuszczeniu do obrotu regulowanego na rynku GPW znaczącej liczby spółek.

Jest Honorowym Członkiem – Giełdy Papierów Wartościowych,
– Izby Domów Maklerskich,
– Związku Maklerów i Doradców.

Pełnił istotne funkcje w Międzynarodowej Organizacji Komisji Papierów Wartościowych, gdzie przewodniczył Europejskiemu Komitetowi Regionalnemu 1998 – 2000, był wiceprzewodniczącym Komitetu Rynków Rozwijających się 1996 – 1998, Członkiem Komitetu Wykonawczego 1994 – 2000.

Był członkiem Komisji Nadzoru Bankowego 1998 – 2004, Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych 2002 – 2004, Rady Systemu Płatniczego przy Prezesie Narodowego Banku Polskiego, Rady Arbitrażowej przy Krajowej Izbie Gospodarczej.

Zaangażowany od początku w tworzenie w Polsce zasad ładu korporacyjnego, współautor pierwszych zasad przyjętych przez GPW w 2002. Członek Komitetu Dobrych Praktyk.

Jest sędzią Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego.


OLYMPUS DIGITAL CAMERAWojciech Surmacz

Redaktor Naczelny Gazety Bankowej

Czytaj więcej

Od 1 kwietnia 2014 roku redaktor naczelny „Gazety Bankowej” i serwisu wGospodarce.pl oraz publicysta tygodnika „wSieci”. W latach 2011-2014 dziennikarz „Forbes” i redaktor prowadzący wydania cyfrowe tego magazynu. Od 2007 do 2011 roku dziennikarz i publicysta działu biznes tygodnika „Newsweek”. W latach 1998-2007 reporter w dzienniku „Puls Biznesu”. Laureat nagrody honorowej w konkursie „Citigroup Journalistic Excellence Award” organizowanym w 2004 roku wspólnie przez Citibank i Columbia University. Zwycięzca pierwszej nagrody (w kategorii ochrona konkurencji) w konkursie “Libertas et Auxilium” 2009 organizowanym przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (rok później wyróżniony w tym samym konkursie i tej samej kategorii). Trzykrotnie nominowany do nagrody Grand Press (2006 r. – „reportaż prasowy”, 2011 r. – „dziennikarstwo specjalistyczne”, 2013 – „dziennikarstwo śledcze”). Wyróżniony w konkursie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości „Słowa dla Innowacji 2013” (w kategorii „Innowacyjność i działania proinnowacyjne”). Zwycięzca nagrody „Watergate” za publikacje z zakresu dziennikarstwa śledczego w konkursie o nagrody Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich w 2013 r.


Szapiro

Prof. dr hab. Tomasz Szapiro

Rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie

Czytaj więcej

Magister fizyki (Uniwersytet Warszawski), doktor matematyki (Polska Akademia Nauk), habilitacja i profesura z ekonomii (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie). Adjunct Professor of International Business Studies w Carlson School of Business Uniwersytetu Minnesoty w Minneapolis, USA.
Posiada wszechstronne wykształcenie oraz interdyscyplinarny i międzynarodowy dorobek naukowy, dydaktyczny i organizacyjny – także w obszarze procesów kształtowania edukacji, jak również bogate doświadczenie (także międzynarodowe) w organizacji procesów dydaktycznych, prowadzeniu zajęć ze studentami i we współpracy z biznesem.
Zajmuje się problematyką badań w zakresie metod analizy decyzji w ekonomii i zarządzaniu, negocjacji, zarządzania procesami edukacyjnymi, ekonomii prywatności. Jest autorem/współautorem sześciu książek, współ-redaktorem naukowym tomu Annals of Operations Research (lista filadelfijska) i ponad 100 artykułów i prac konferencyjnych zamieszczanych m.in. na liście filadelfijskiej.
Członek Rad Naukowych w SGH (w Kolegium Analiz Ekonomicznych), na Uniwersytecie Warszawskim (w Instytucie Studiów Społecznych) oraz w PAN (w Instytucie Badań Systemowych), a także Rad Programowych w Festiwalach Nauki. Uczestnik (prezentacja, moderacja i przewodniczenie sesjom) i organizator konferencji naukowych w kraju i za granicą. Wielokrotny recenzent wniosków o finasowanie projektów naukowych, stypendiów i nagród oraz artykułów dla międzynarodowych periodyków naukowych. Kierownik międzynarodowych projektów o dużym budżecie (PHARE, HESP, PALP), koordynator zespołów w projektach unijnych (ALIPRO, TAMI). Brał udział m.in. we wspólnych przedsięwzięciach merytorycznych i zorientowanych na potrzeby studentów z Commerzbank, Ernst&Young, McKinsey, BCG, ERA; w zespole przygotowującym ekspertyzy dla MNiSW, Ministerstw Finansów i Gospodarki; Komitecie Strategicznej Myśli Gospodarczej przy Wicepremierze – Ministrze ds. Gospodarki; Kapitule Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP. Przewodniczył Stypendialnej Kapitule „Polityki” i ministerialnego interdyscyplinarnego zespołu ds. stypendium dla młodych naukowców.
Laureat licznych wyróżnień, odznaczeń i nagród za osiągnięcia organizacyjne, naukowe i w dydaktyce, w skład których wchodzą m.in. trzyletnie stypendium “Mistrz” Fundacji na rzecz Nauki Polskiej na badanie procesów edukacyjnych z uwzględnieniem perspektywy międzynarodowej i technologicznej; prestiżowa nagroda Canadian Executive MBA Program za „excellency in teaching”; wyróżnienie słuchaczy w programie Polsko Amerykańskiego program WEMBA; dwie nagrody Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi oraz Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.


Tejchman

Marek Tejchman

zastępca Redaktora Naczelnego, Dziennik Gazeta Prawna

Czytaj więcej

Dziennikarz prasowy, radiowy i telewizyjny. Obecnie jest zastępcą redaktor naczelnej Dziennika Gazety Prawnej. Od wielu lat związany z grupą TVN – prezenter i wydawca programów poświęconych rynkom i gospodarce na antenie TVN CNBC, TVN 24, TVN 24 Biznes i
Swiat. Kariere zaczynał w nieistniejącym już Radiu PIN, potem przez wiele lat związany był z Radiem TOK FM gdzie pełnił funkcję zastępcy redaktor naczelnej i prowadził poranny magazyn EKG. Przez rok uczył się telewizji w polsatowskich Wydarzeniach.


Arkadiusz Wójcik

Arkadiusz Wójcik

Dyrektor Działu IM (IT & Mobile) w Samsung Electronics Polska

Czytaj więcej

Absolwent Politechniki Śląskiej i Wyższej Szkoły Bankowej. Ze sprzedażą i marketingiem związany od lat 90. XX wieku, a od prawie 20 lat na stanowisku managera zarządzającego. Posiada doświadczenie w obszarze zarządzania kanałami sprzedaży do rynków konsumenckich i biznesowych. Dołączył do zespołu Samsunga w marcu 2015 r., wcześniej pracował m.in. w firmach Orange Polska, Dell, Telekomunikacja Polska i Ving.


Wrobel

Andrew Wrobel

Kierownik redakcji w Emerging Europe

Czytaj więcej

Andrew Wrobel jest kierownikiem redakcji portalu Emerging Europe, publikacji internetowej omawiającej możliwości biznesowe w 23 krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Z wykształcenia dziennikarz i filmowiec, przez ponad dziesięć lat pracował w radiu i telewizji. Od samego początku swojej kariery skupiał się na zagadnieniach związanych z biznesem, handlem, makroekonomią i ekonomią polityczną, jak również, okazjonalnie, z kulturą i turystyką. Regularnie przeprowadza wywiady z liderami w dziedzinie polityki i biznesu na tematy związane z ekonomią, biznesem i polityką.
Specjalizuje się głównie w obszarze Europy Środkowo-Wschodniej. Jest autorem oraz współtwórcą wielu publikacji, przewodników i raportów na temat biznesu międzynarodowego, inwestycji oraz handlu, głównie dotyczących obszaru CEE. W roku 2014 otrzymał nagrodę od International Event and Visual Communication Association (EVCOM) za materiał dotyczący kampanii komunikacyjnej prowadzonej przez UK Trade and Investment na terenie CEE.
Andrew jest moderatorem i panelistą podczas krajowych i międzynarodowych wydarzeń gospodarczych i biznesowych, jak również komentatorem medialnym. Jest też trenerem medialnym, pomagającym rzecznikom prasowym w odpowiednim przekazywaniu informacji mediom. Prowadzi także szkolenia na temat promocji lokalizacji, prezentując najlepsze praktyki w zakresie zaangażowania mediów oraz promocji handlu/bezpośrednich inwestycji zagranicznych.
Andrew na co dzień mieszka w Londynie, jednak często podróżuje, głównie po obszarze Europy Środkowo-Wschodniej.


Zarajczyk

Karol Zarajczyk

Prezes Zarządu URSUS S.A.

Czytaj więcej

Karol Zarajczyk to absolwent Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie na kierunku: Finanse i Bankowość, specjalizacja: Inwestycje Kapitałowe oraz stypendysta Komisji Europejskiej, który ma za sobą studia we Włoszech, Francji, Wlk. Brytanii oraz Japonii- ukończone dyplomem Waseda University.
Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując dla Fiat Automobiles Japan w Tokio, a następnie pełniąc funkcję Członka Zarządu – Dyrektora Wykonawczego Ital-Mot Sp. z o.o. Na stałe związany z grupą POL-MOT Holding od 2004. Wiceprezes i Dyrektor Ekonomiczno-Finansowy POL-MOT Warfama S.A. w latach 2008-2012, Członek Rady Nadzorczej Bioenergia Invest S.A. od 2009 roku.
Prezes Zarządu URSUS S.A. od 2013 roku.
Prelegent, laureat wielu nagród, doceniony m.in. przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych za całokształt działalności, skupionej wokół odbudowy słynnej polskiej marki Ursus.
Charyzmatyczny lider, wizjoner i wymagający manager, który nie boi się podejmować trudnych decyzji. Skoncentrowany i uparty, stawia czoło najbardziej ambitnym wyzwaniom.