,,Biznes z głową w chmurze. Nowe technologie a efektywność firm”

  • Chmura

Ewolucja czy rewolucja? Na to pytanie podczas kolejnej debaty klubowej Executive Club poświęconej chmurze próbowali odpowiedzieć eksperci z branży wysokich technologii. ,,Biznes z głową w chmurze. Nowe technologie a efektywność firm” to temat debaty, która odbyła się 23 marca w hotelu Regent w Warszawie pod Patronatem Honorowym Ministerstwa Cyfryzacji oraz polskiej Izby Telekomunikacji i Informatyki.

Spotkanie otworzyły przemówienia Beaty Radomskiej – Prezes Executive Club i prof. Michała Kleibera – Przewodniczącego Rady Klubu, Prezesa Polskiej Akademii Nauk w latach 2007-2015, który wspomniał początki informatyzacji w Polsce podkreślając wagę technologii z punktu widzenia przedsiębiorców. Prezentację o chmurze przedstawił też Kamil Kurowski – Dyrektor Generalny Sprzedaży Oracle Polska.

Pierwszy panel dyskusyjny, skupił się na inteligentnym przedsiębiorstwie, bezpieczeństwie danych, błędach popełnianych przy implementacji, rodzajach chmury oraz ryzykach i szansach z nią związanych. Rewolucja – powiedziała Magdalena Dziewguć – Head of Google for Work CEE, Google Poland – walutą dzisiejszego świata są dane, a zmiany postępują bardzo szybko. Pytanie jest to jak długo dwa systemy, stary i nowy będą koegzystowały. Piotr Ciski – Country Manager, Sage – zmiany postrzegane są jako rewolucja, tymczasem to normalne, że pojawiają się nowe zawody, a znikają inne. Dodał, że od chmury nie ma odwrotu, a problemem nie jest dostęp do danych, ale ich analiza. Do kwestii bezpieczeństwa odniósł się Piotr Januszewicz – Dyrektor Departamentu Cyberbezpieczeństwa w Ministerstwie Cyfryzacji, który mówił o szacowaniu ryzyka w każdej firmie i blaskach i cieniach inwestowania w nowe technologie, co przynosi często korzyści po wielu latach. Kamil Kurowski stwierdził, że chmura to enabler, który pozwala uzyskać istotną zmianę – przewagę konkurencyjną, a jako przykład dobrych praktyk podał start-upy, które odniosły sukces rynkowy. Prof. Płoszajski podsumował panel mówiąc, że firmy upadają nie dlatego, że robią coś źle, ale dlatego, że robią coś dobrze – ale coś, czego już dawno nie powinny robić.

Dyskusja w drugim panelu moderowanym przez Mieczysława T. Starkowskiego – redaktora IT Reseller pokazała jak istotne jest edukowanie przyszłych pracowników, tak by byli w stanie sprostać wyzwaniom nowoczesnego rynku. Podjęte zostały również takie tematy jak cyfryzacja, optymalizacja procesu zarządzania infrastrukturą oraz wizja przyszłości.

Piotr Paszczyk – Prezes Zarządu, APN Promise S.A. mówił o tempie, z jakim postępują nowe technologie – wizja, w której elektryczne samochody zastępują tradycyjne staje coraz bardziej realna w miastach. Filip Łapiński – Director at IBM Global Business Services z IBM Polska przyszłość widzi w cloudzie; praca będzie przywilejem, a nie obowiązkiem, bo 80 procent ludzi wykonuje pracę, którą można zrobotyzować. „Obawiam się konsekwencji społecznych rozwoju technologii” – mówił. Uczestnicy drugiego panelu dyskusyjnego mówili także o potrzebie odpowiedniej edukacji oraz przyszłości polskich firm technologicznych. Leszek Maśniak – Chief Data Officer z Ministerstwa Cyfryzacji mówił o działaniach Ministerstwa, mających na celu skomunikowanie i edukację młodych, między innymi zapowiedział finał akcji „Ogólnopolska Sieć Edukacyjna”. W dzisiejszych czasach nauczyciel nie jest jedynym źródłem wiedzy – powiedział – świat otworzył się dzięki cyfryzacji. Wtórował mu Roman Szwed – Prezes Zarządu Atende, który apelował o lepszą infrastrukturę w szkołach. Dobrze wyposażona szkoła to lepsza edukacja – mówił, choć bronił również tradycyjnego szkolnictwa.

A co z przyszłością polskich firm? Jest wiele firm polskich, o których się nie słyszy, a które z sukcesem działają za granicą – mówił Piotr Paszczyk.

Leszek Maśniak podsumowując dyskusję powiedział, że Polska musi szukać swojej drogi w użyciu informatyki do tworzenia ekosystemów biznesowych. Kluczowym aspektem cloud jest pytanie, czy informatyka nas połączy i w jaki sposób poprawi to innowacyjność polskich firm.

 Patronat Honorowy: Ministerstwo Cyfryzacji, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

 

 

 

Kontakt dla mediów:
Julia Domagała
Manager ds. komunikacji
tel. kom. 509 031 577
e-mail: juliadomagala@executive-club.com.pl

 

O Executive Club:

Executive Club jest organizacją networkingową zrzeszającą przedstawicieli top managementu, reprezentujących najważniejsze polskie  i międzynarodowe przedsiębiorstwa. Począwszy od roku 2005 w Klubie skupieni są liderzy biznesu o ugruntowanej pozycji, którzy swoimi działaniami wyznaczają kierunki rozwoju polskiej gospodarki. Klub organizuje dla swoich członków spotkania cykliczne, by umożliwić im wymianę idei oraz nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych. Więcej informacji na stronie: www.executive-club.com.pl

Like us: